4 feb. 2011

Styvt

Idag blev det en hel massa styrka och ingen löpning, tungt och explosivt för benen och sedan en massa core på det. Just core-biten har jag mycket tankar kring då jag verkligen gillar att vara stark i detta partiet. Har nu kört Powerplate ett tag och jag känner verkligen att hållningen har blivit bättre, att gå på industrigolv 8 timmar om dagen sliter betydligt mindre på mig, antagligen för jag får en bättre hållning?

Dom raka musklerna har jag varit stark i ett bra tag, ända sedan Snorkkis anti-osbåge utmaning som startade sommaren 2009 har det "corats" friskt här och jag har blivit riktigt styv och stark "rakt fram". Den här övningen kan jag nu köra otaliga reps tills huvudet får nog av trycket.



Jag maxar alltid "magmaskinen" på gymmet där det blir nästan 130kg när man trycker in den lilla extra vikten ovanpå allt. Över 20 reps klarar jag nu och den är inte så spännande längre.



Det blir dock bra med tryck på axlarna så jag ser nästan misshandlad ut efteråt.


Tyvärr är jag inte så stabil och styv i dom sneda musklerna så här lägger jag mycket krut just nu. Powerplaten är verkligen kanon här och ger snabba resultat. Har en fundering på om man inte skulle kunna lära sig göra den här "mänskliga flaggan"? Jag kanske inte kan lära mig att hålla den under så lång tid men några sekunder kontrollerat och fint hade varit ganska coolt att fixa. Tror det får bli en liten utmaning under året, jag ska nog se om jag inte kan bli styv nog att klara detta...

7 kommentarer:

Thomas sa...

Oj oj... Magmaskinen ser ju asenkel ut när du gör det!

Unknown sa...

Den där magmaskinen är nog ingen höjdare om du får sådana märken på axlarna. Human flag är nog mer problematsikt att ha krafterna i axlar och armar. Det är nog där den värsta biten sitter. Men det hade varit coolt at flexa den lite på Ribban till sommaren =)

Christer sa...

Jag brukar också få sådana axlar efter magmaskin och stående vadpress.

Ingmarie sa...

Första gången jag såg den där "flaggan" trodde jag det var fejk men det är visst inte det. Tror jag har lite att jobba med där....

Unknown sa...

Okej den där anti ostbågs kampanjen borde jag nog ta mig an. Tell me more plx =)

Peace Love och Löparskor!

Trail.st sa...

galning! ;-)

Daniel sa...

Thomas - Den känns lätt! ;)

Adam - Det kräver nog mycket av det mesta men helt klart måste axlar och armar vara starka, sen är det nog mycket teknik också. Mitt största problem är att hitta ett ställe att träna den på. Har testat på vårt trappräcke med jag liter inte på att det håller ;)

Christer - Välkommen till klubben! ;)

Ingmarie - Tycker du verkar vara ganska styv, nog inga problem för dig :)...visste ser det lite "overklig" ut men det är på riktigt :)

Jesper - Du kan klicka på länken i inlägget och läsa lite men i det stora handlade det bara om att man skulle satsa lite extra på coreövningar med allt från situps till plankor, allt för att undvika se ut som en ostbåge! ;) Jag skrev ett inlägg en gång om vilka övningar jag brukar köra, kanske kan du hitta någon rolig där, annars är Powerplate grymt!

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/05/185-coreovningar.html

Piratfarsan - :D