14 apr. 2011

Allvar igen

Även om jag känner mig trasig på många sätt och vis så är min kropp hel och det glädjer mig! Min goa fru är orolig för mig men jag säger till henne att så länge jag tränar och inte sitter apatisk i soffan så är det ingen fara. Jag tänker heller inte sitta och sura utan tar nu tag i träningen på allvar igen! Träningen mår jag bra av och det är något jag själv kan påverka åt rätt håll även om annat går åt motsatt håll.

Det är Sydkustlopp om snart 2 veckor och det kommer jag verkligen ladda för. Tidsmässigt vet jag inte hur det blir då loppet är lite speciellt men jag tänker få till en fin placering. Jag blev 5:a förra året och denna gången siktar jag på något liknande trots att vi är över 350 löpare i år. Kanske lite väl tufft men jag vet att jag är i bra form och banan känner jag väl till.


Träning idag blev distanslöpning med långa och sega backar där jag tog åt mig av tipsen jag fick innan i veckan, tackar stort för detta! Jag gjorde 7st långa och sega backdrag på sydsidan av Minnesberg där jag bara "tuggade på" utan pauser. Hade vinden mot mig och det blev ett tufft och skönt pass som sög fint i benen!

Dagens statistik




5 kommentarer:

Johan Renström sa...

Snygg statistik. Ser nästan spegelvänd ut.

Anna sa...

Vad kul med date efter loppet. JAg springer inte men vill väldigt gärna följa med och äta på kvällen.

Daniel sa...

Johan - Den är spegelvänd, sprang i en riktning och upp och ner för samma backe och sedan tillbaka samma väg ;).

Anna - Jätteroligt! Även om du inte springer är du välkommen ner att heja. Kommer finnas lite gott att äta vid målgången och sedan finns där ju lite butiker och annat nere i Smyge ;)

LOPARJANNE sa...

Alltid skönt att läsa om din inställning... Det är bra att ha de där nära som är oroliga också!

Skulle ha varit grymt kul att vara med på Sydkustloppet och delta i bloggträffen/löparträffen efteråt. Men jag hade svårt att planera in detta.

Fortsätt att må bra nu!

Daniel sa...

Förstod på dig i vintras att du var sugen på loppet men det kommer fler tillfällen! Hade varit roligt att träffa dig igen!
Ska göra mitt bästa för att hålla huvudet över ytan! Tack!