20 juni 2011

Vilken fin kväll det blev i skogen!












 Underbar löpning i grupp, trevliga människor, vacker skog. En kväll då man undrar varför inte alla människor springer, hela tiden alltid..



Min löparvän Petter slog huvudet på spiken när han skrev detta efter kvällens pass för det blev en väldigt fin kväll och skogen visade upp sin bästa sida. Mikael tog oss djupare in i skogen än förra gången och bjöd på en riktigt fin runda som innehöll allt skogen har att bjuda på. Enda smolket i bägaren var en stukad fot på en av deltagarna som förhoppningsvis kommer bli bra. 

Detta gjorde att några fick ta en liten extrarunda efter passet för att kolla så allt var ok. Nu gjorde inte detta något för jag hade kunnat stanna länge i skogen en sådan här kväll och vi fick se fälten glöda fint i kvällssolen. Svårt att fånga på bild men det var riktigt häftigt och jag var glad att jag hängde med på denna extrarundan. 

Här är lite fler bilder från kvällen....

Mikael ger oss tydliga och nyttiga instruktioner innan det bär av ut i skogen.

Här susar han ner för en backe på bästa sätt medan vi andra väntar på vår tur.
Fick en känsla från när jag var liten och väntade på min tur utför vattenrutschkanan.
Fast jag tror vi skulle tänka "trappa" när vi sprang utför och inte kasa på ändan?!

Många backar blev det och det flöt på riktigt fint!

Lite "placebo-trail" när vi sprang över och runt stenar på en parkering.
Att jag inte tänkt på detta innan!

In i den kompakta grönskan igen och fartkänslan är fin!

Ut i lite öppnare terräng, någon känner kanske igen snabba Saras rygg?

Från ljust och öppet till mörkt och kompakt, häftiga kontraster!

...och visst finns det även barrskog i bokskogen!

Vill tacka Mikael som fixade detta och alla andra trevliga löparvänner som var med ikväll!
Det ryktas redan om fler roliga äventyr i skogen så vi ses här säkert snart igen!

10 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vilken skog! Där skulle jag vilja springa!

Staffan sa...

Säger som Andrea, vilken skog! Det ser ändå lättsprunget ut med fina släta stigar på bilderna och inte mycket rötter, stenar och ojämnheter som det brukar se ut där jag springer i skogen!

Att springa flera ihop sådär är så kul, härligt pass!

mikael sa...

Verkar farliga dom där skogslöpningarna. Det var väl nån som stukade foten förra gången också? :)

JOHN sa...

Vilket äventyr! Tack för att du delar med dig med fina bilder :)

MALIN sa...

Tack för att du släpade runt mig Daniel. Jag hade kul. Det kanske inte verkade så..

Daniel sa...

Andréa - Kommer du söderöver någon gång måste du ta en löprunda där ute! :)

Staffan - Det är ganska lättsprunget och vi körde inte helt obanat utan höll oss till dom lite mindre stigarna. Kul pass att köra i grupp!

Mikael - Förra gången var vi 20st och på föreläsningen som vi hade samtidigt sa naprapaten att det var helt normalt med en stukning under ett pass på 20st enligt statistiken. Igår var vi dock bara 13st men 13 var ganska inte den bästa siffran ;)

John - Det var så lite! ;)

Malin - Kul att du hade kul! ;) Hoppas allt känns bra idag!

MALIN sa...

Allt bra här bortsett från några rejäla myggbett!

Daniel sa...

Dom sticker igenom allt! ;)

Mikael Björk sa...

Vilka snygga bilder. Du lyckades ju fånga känslan på bild!

Daniel sa...

Kul att du gillade bilderna! Vilken fin kväll vi fick!