20 juni 2011

Första semesterdagen

Då har äntligen fyra veckors semester börjat med i stort sett blankt papper. Vi gillar att inte ha för mycket planerat och tar dagarna som dom kommer för det tycker vi är semester. När man har hus är också bästa tiden nu och vi brukar sällan åka bort på sommaren för det är väldigt fint här nere med fina badstränder och annat mysigt. Visst är vädret inte alltid det bästa och visar det sig att hela semestern kommer regna bort brukar vi hoppa på ett plan med kort varsel ner till värmen.

När det gäller träningen så kommer jag försöka skruva upp intensiteten lite och det kommer också bli några mindre tävlingar under veckorna som kommer. Jag ser verkligen fram emot att slippa stå på industrigolv 8-9 timmar om dagen då det är rena mörkret för återhämtningen när jag tränar hårt. När jag har semester vet jag att allt går mycket lättare och jag vågar trappa upp en aning utan att det sliter för mycket. Kylen är laddad med spenat och jag ser fram emot en massa tuffa och roliga pass!


Jag startade ganska tufft med ett morgonpass på gymmet där det blev 90 minuter styrka för hela kroppen. Gillar verkligen det här med millopp för man är nästan återhämtad direkt och kroppen gör inte ont efteråt så man kan ta vid träningen där man slutade. Avslutade med lite ((((Powerplate)))) och fick till ett riktigt skönt pass där kroppen svarade fint!

Nu blir det till att ladda om batterierna för ni har väl inte missat att det händer roliga saker djupt in i skogen ikväll? Hoppas vi ses!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gött! Se till att njuta nu. Jag har snart en mini-semester på tre dagar över midsommar.

Elin sa...

Själv har jag 10 veckors sommarlov framför mig med MYCKET träning, en del tävling och anordnande av Sövde Triathlon. Kanske ses vi på någon tävling eller ett träningspass:-) Trevlig semester!

Daniel sa...

Adam - Minisemester är inte fel det heller! :)

Elin - Oj...10 veckor!!! Kör hårt och lycka till med all träning, hoppas vi båda får en bra träningssommar! ;) Trevlig semester tillbaka!