15 aug. 2011

Väntan är över, idag kom beskedet

Socialstyrelsens rättsliga råd har nu tagit beslut om min sjukdom är ett framtida hinder för att jag ska kunna bli adoptivförälder.....

























....och jag är GODKÄND!!!!























Det är fortfarande en lång resa men vi kan nu lägga min sjukdom åt sidan och gå vidare med vår utredning. Går allt enligt planen har vi ett medgivande till jul som vi då kan gå vidare med och skicka iväg till ett land långt bort. Jag ser heller inga stora hinder nu utan det var min sjukdom som verkligen bekymrade mig. Känner mig flera tusen kilo lättare och är jätteglad, det ska nog gå vägen trots allt!!!

43 kommentarer:

Karin sa...

GRATTIS! Snacka om att du är värd det!

Olov sa...

Härligt, är glad för eran skull.
Vilken lättnad för er.
Stort grattis.

Anonym sa...

Grattis Daniel

Johan Reberg

Annika sa...

Det var väl för väl! Kram på er!!

Linus N sa...

Grattis! Vad glad jag blir!!
Tänk att de där milen i löparskorna har hjälpt dig komma över hinder i vägen till att skaffa barn. Det är fantastiskt. Löpning är fantastisk. Och det är du också Daniel - en otrolig inspirationskälla.

Dante9 sa...

Grattis !

/Daniel

Löpning & Livet sa...

Åh så otroligt roligt och jag blir så glad att det på riktigt kommer tårar!!!

Anonym sa...

Grattis Daniel och Sofia. Ni har kämpat hårt för det här tillsammans.
Du är verkligen en inspiratör på alla plan.
Ta hand om er.

mikael sa...

Haha, fantastiskt! Grattis till er!
Så kul :)

Vilken adoptionsorganisation står ni i kö?
Vilket land/länder är ni i kö för?

När startar hemutredningen?

Katarina M-I sa...

...å gud vad skönt att läsa!!

KRAM till er

Linda sa...

Härligt!!!!! Underbart att läsa!!!! Lycka till med resterande!!!!!!

Therese sa...

Grattis till er båda!!! Underbart!

Anonym sa...

Grattis!!!
//Ace

Thomas sa...

Stort grattis till er båda!
Visste väl att det skulle gå vägen, men skönt att ha det svart på vitt:)

anneliten sa...

Jag sitter här med tårar i ögonen! Underbart Daniel! Krama Sofie från mig.

Tobias sa...

Grattis!

Anna (Orka mera) sa...

Kram till er båda och GRATTIS i massor! Det här var ni verkligen värda. Hoppas på fortsatt medflyt och att ni snart har ert lilla barn hos er! Jätteglad för er skull!!!

Mikael.P sa...

Gött Mos. Grattis !! :)

Kicki sa...

Ett stort GRATTIS till er båda.

Sofie RW sa...

Åh så roligt! Stort GRATTIS!

MALIN sa...

Åh, vad roligt! Grattis.

Linda sa...

Åhhh vad underbart!!!!Härlig läsning! Ska bli otroligt spännande att få följa er i det här.

Anonym sa...

Grattis till godkännandet! Lycka till med den fortsatta utredningen.

/Linda i San Diego

Helena sa...

Tony och jag läste tillsammans och håren ställde sig upp på armarna...
Stora grattiskramar från oss till er!

Anonym sa...

Grattis!

Sara sa...

Härligt, vad glad jag är för er skull! Ännu en tidig födelsedagspresent :)

Anne sa...

Åh!!! där hann jag bli rejält orolig, vilken cliffhanger :) Det här var dagens allra mest glädjande!!!! jag kommer somna med ett leende på läpparna ikväll. Stor grattiskram!

mikael sa...

Hoppas ni har firat en delseger ikväll :)

Unknown sa...

UNDERBART! S.T.O.R.T grattis till er båda! Vad glad jag blir ;-)

Hempa sa...

UNDERBART!! Grattis till dig o frun!!

Anonym sa...

Hej Daniel,

och grattis till godkännandet från Socialstyrelsen. Jag följer din blogg och inspireras då även jag både joggar och har MS. Du sa att du stoppar i dej stora mängder D-vitamin. Vad heter preparatet som kan leverera 5000 Enheter D-vitamin?
Mvh/Jesper

Daniel sa...

Jättetack för alla fina kommentarer och grattis! Känns hur bra som helst detta! :) Sofie hälsar också!!!

Mikael - Jag ska berätta lite mer om allt längre fram, hoppas det är ok ;)

Jesper - Jag kör med 4000IE dagligen och då tar jag 2st av Holistics som är på 2000IE. Här beställer jag mina.

http://www.naturligt.se/website1/Halsokost/Produkt/d-vitamin-90veg.kaps-holistic.php?group=prod_prod_grp-s1/200

Vad jag vet så är dessa dom enda på hemmaplan som har så pass hög dos. Vill du ha kapslar på 5000IE så vet jag att det går att beställa från USA men man får vänta några veckor. Här är en länk...

http://www.vitaminworld.com/d-vitamins-817/vitamin-d-5000-iu-019377

Lycka till med träningen!

Unknown sa...

HURRA och stort GRATTIS! Hälsa Sofie med em bamsekram!

Tack för senast!

/Sofia Björk

Daniel sa...

Det ska jag göra! Jättetack Sofia och tack själv för senast. Missade visa dig den där övningen för ryggen men jag skickar en länk till dig!
Kram!

Suzan sa...

JÄTTEGRATTIS!!!

Daniel sa...

TACK!!! :D

De kallar mig Linda sa...

Jättemassa grattis!

Anonym sa...

Stort Grattis! Du inspirerar!

Mvh Micke C

Daniel sa...

Tack Linda och Micke!!! :)

Lars sa...

Underbara nyheter!

Daniel sa...

Visst är det Lars! :)

Yvonne i Visby sa...

Varmt Grattis till dej och din fru ! Som ni har väntat...

Daniel sa...

Tack Yvonne! Det kommer bli bra detta! :)