3 sep. 2011

Backattack!!!


Det blev en riktigt lyckad backattack med Sara idag och det var många som dök upp. Tror vi var strax över 20 löpare som gick loss på backarna ute i Bokskogen under fin ledning av Sara. Först lite uppvärmning och sedan löpskolning på det...


Därefter gick vi loss på backen och det var grymt bra att köra backe i grupp vilket jag aldrig gjort innan. Många duktiga löpare var på plats idag och vi var också ett gäng som siktar på sub 2:15 på Lidingöloppet vilket var extra kul. Vi fick oss en ordentlig genomkörare med 12 fina backdrag!

Glad och nöjd efter fina backdrag!

Kul när man tränar i grupp för man kan hjälpas åt och dra på och peppa på vägen vilket gör att man kan köra väldigt hårt. Jag är övertygad om att jag inte fått till ett sådant pass om jag hade varit där ute själv. Det här passet satt där det skulle och jag tackar Johan och Per för draghjälp och mjölksyra av den högre skolan!!!
 

Därefter körde vi lite vila och lunch samtidigt som solen började bryta igenom och det var riktigt mysigt. Jättehungrig var jag också och satte i mig en ordentlig laddning pasta med spenat och parmesanost som jag hade med mig. Sedan kaffe på det innan det bar iväg på ett lättare distanspass i skogen. Kanske inte optimalt direkt på maten men det gick bra det också. Bokskogen visade verkligen sin bästa sida och jag tror alla fick ett fint pass i solen och grönskan...




I mål glad och nöjd med en dag som bjöd på det mesta och totalt 18km! Trevligt med en massa nya ansikten och även gamla. Roligt också att träffa bloggvänner som Linda och Emilia vilka jag aldrig träffat IRL innan. Tackar Sara och alla andra som var med idag för ett grymt pass!!!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt det lät. Skoj att du fick tröffa syrran. En annan har suttit på jobbet med bokföring och ont i kroppen av träningsvärk efter gårdagens gympass. Men imorgon är det åter långpass =) Trevlig helg på dej Daniel!

Sofie RW sa...

Låter som om det kan förekomma träningsvärk imorgon; backar brukar ha den inverkan tycker jag. :)

Johan sa...

DANIEL
Riktigt trevligt idag
//J

De kallar mig Linda sa...

Det var kul att träffa dig med! och tack för tipset så jag inte skulle springa fel ;)

Emilia sa...

Trevligt att träffa "på riktigt" idag :) och ett härligt pass. Ni var grymma!

Daniel sa...

Adam - Härligt att du tagit tag i gymmet! ;) Ha själv en bra helg och ett fint långpass idag. Ska själv ut framåt kvällen i det fina vädret :)

Sofie - Lite känns det allt idag :)

Johan - Vilka backar vi fick till! :))

Linda - Finns en del som springer fel där så det var bäst att säga till även om jag tror du haft koll på läget ;) Vi ses igen!

Emilia - Detsamma! Bra jobbat i backarna!!!

Sara sa...

Det var kul igår! Hoppas bihålorna samarbetar, så ses vi igen nästa helg :)

Daniel sa...

Det var en toppen dag!!! Bihålorna är bra igen och visst ses vi nästa helg! :)