17 okt. 2011

15km kuperat med fritt blås


Jag fick en jättefin runda i skogen idag med strålande väder och mycket backar! Det var också fritt blås i andningen för första gången på snart 2 månader då det verkar som cortisonsprayen jag fått mot mina bihålor ger resultat. Nästan så att jag vant mig vid att det trycker och spänner lite från näsan men nu var det en ren befrielse och luften var dessutom hög och fin!


Jag sprang en kuperad runda i Bokskogen där jag verkligen valde dom värsta backarna för att få fin träning i benen. En av dom erfarna och duktiga löparna i klubben tipsade mig om att springa 2 pass i veckan ute i skogen för att bli en bra löpare och detta har jag tagit fasta på. Jag kanske inte får till två pass i veckan där ute men jag gör mitt bästa för att komma dit så ofta det går och det är alltid lika inspirerande när jag vet att det ger resultat!


Passet gick kanon idag och jag sprang lätt och fint med "flyt" utan att utmana för mycket. När jag stannade klockan blev jag väldigt glad och såg att jag avverkat dom 15 kilometerna i 4:20-tempo med en lätt känsla. Jag tror detta är första passet som jag känner att jag är helt återhämtad efter Lidingöloppet och nu har jag fint tryck i steget igen, det kan också vara en kompensation från förra veckans tuffa benstyrka? Oavsett så är det riktigt gott att springa nu och hösten visar sin bästa sida. Det kommer bli mumma på Markusloppet nu på lördag!

3 kommentarer:

Sara sa...

Åh vad jag också vill! Min älskade skog. Jag brukar hänga där ute två dagar i veckan - mumma för ben, kondition och själ :)

Lina sa...

Vilka fantastiskt härligt höstiga bilder! Blir springsugen av de! :)

Daniel sa...

Sara - Du är verkligen "ETT" med Bokskogen! Hoppas du får springa där ute snart igen och så får du lägga ett bud på Ians fina hus ;)

Lina - Kul att bilderna inspirerar! Det ser nästan ut som vår trots att det är höst :)