9 okt. 2011

En skitsak!

Jag har fullt upp med att bygga badrum här och måste bara berätta om en fantastisk "skitsak" som inte har med träning att göra....

Vi bor i ett gammalt fattighus från 1800-talet vilket gör att alla renoveringsarbeten blir fullt av speciallösningar. När vi göt grunden till det som nu ska bli vårt nya badrum så fanns det bara ett ställe att sätta avloppet på och när jag nu ska sätta en inbyggnadsfixtur till den vägghängda toaletten missar den hålet med 85mm.

Tänker att det är inga problem att bygga ihop med vanliga böjar men efter en massa huvudbry kommer jag fram till att alla lösningar blir fel då det inte får plats....aj aj aj!!! Jag får numret till en kille hos tillverkaren som har helt rätt inställning och säger att problem är till för att lösas!

Han får måtten och frågar om det är panik men jag svarar att det är lugnt bara jag vet att det går att fixa innan vi fortsätter arbetet. Någon timme senare ringer han tillbaka och säger att jag kan komma och hämta den specialtillverkade delen om två dagar hos återförsäljaren. Efter två dagar ringer telefonen igen och då bekräftar han att den finns klar för avhämtning hos återförsäljaren. När jag sedan ska hämta ut delen frågar jag vad den kostar och då säger dom att jag ska se det som service från deras sida och jag får den gratis. Sanslöst bra service och den sitter som ett smäck! Det här gillar jag och ett stort tack till Geberit och Lindströms för denna "skitsak"!


3 kommentarer:

Thomas sa...

En underbar historia som förtjänar sin plats i VVS-historien!
Härligt när företag går den där extra milen för att hjälpa sina kunder :-)

MALIN sa...

Onekligen fantastisk service!

Daniel sa...

Thomas - Nästan overkligt bra! :)

Malin - Visst är det!!!!