12 dec. 2011

"Avkalkning"

Det blev vila igår då jag hade ganska mycket träningsvärk från lördagens tuffa pass. Jag hade dock fullt upp med både badrumsrenovering, däckbyte också ett väldigt trevlig namngivningskalas hos goda vänner och söndagen blev riktigt lyckad.

Det känns riktigt skönt att vara fri från bihåleinflammationen nu och den här veckan hoppas jag kunna få till en fin träningsvecka med mycket löpning. För att få en bra start började jag med ett pass som kan liknas vid en "avkalkning" för att få igång kroppen ordentligt. Det är egentligen ett ganska tufft pass men jag kör inte på max utan bara sådär lagom för att rensa och få igång kroppen.

Mitt pass består av lite allt möjligt och börjar med 60min styrka där jag kör mycket fria vikter och sedan ett gäng styrkeövningar på Powerplaten. Detta i kombination brukar få loss kroppen på ett skönt sätt utan att bryta ner för mycket då jag inte kör på max.

Även bildstabilisatorn får det tufft på plattan! ;)

Sedan toppar jag detta med 60 min spinning för att blåsa ut den sista skiten i kroppen. Tyvärr var det inte min typ av pass idag då det var mycket backar och jag hade hellre kört mer snabba intervaller med lägre belastning. Jag lyckades dock mygla lite så jag inte fick för mycket syra i backarna då det var det sista jag ville idag, tror inte den hårda instruktören såg det heller. Passet gav önskad effekt och kroppen känns som ny nu efteråt, hoppas den är redo för en ordentlig löpvecka! Imorgon blir det långa intervaller med klubben och det väntas dåligt väder, ser fram emot ett riktigt grisigt och tufft pass!

2 kommentarer:

Suzan sa...

Skönt med spinning!

Daniel sa...

Visst är det...och jobbigt ibland! ;)