29 dec. 2011

MS-bloggar


Jag fick för någon dag sedan en tidning från MSsidan.se, en sida som drivs av ett läkemedelsbolag. I detta numret var det fokus på sociala medier och ms vilket jag gillar för detta har hjälp mig mycket när jag fick min diagnos. Jag fick ingen information om min sjukdom när jag fick min diagnos vilket gjorde att jag sökte mig till nätet, tydligen var personen som hade hand om detta sjukskriven så hon kopplades aldrig in i mitt fall. Jag blev lite varnad för internet men för mig har det bara varit nyttigt och nu i efterhand var det nog det bästa ändå!


I tidningen finns också lite bloggtips där min blogg dyker upp tillsammans med Messan, Becky och Sune! Kul att det läggs lite fokus på bloggarna för det finns många bra bloggar som drivs av personer med ms och här är några fler tips från mig:






(Flera skribenter där jag vill tacka Lisa för fina ord!
Kul att du gillade dokumentären och lycka till med träningen)

Någon som har fler tips?

2 kommentarer:

MyStory sa...

Så kul att du har länkat till min blogg! :-)

Tänk om jag hade haft tillgång till internet när jag fick min diagnos. Den information jag fick var näst intill obefintlig och inte var den positiv heller. Fast jag bestämde mig för att tänka på MITT sätt. Kan man bli sjuk kan man också bli frisk. Ok, jag är inte frisk (än) men jag tänker mig hela tiden frisk :-))

Daniel sa...

Man kommer långt med tanken och du tänker helt rätt :)
Tack för du delar med dig på din blogg och sätter ord på dina tankar!