2 jan. 2012

Anmälan


Jag vill först börja med att fortsätta tjata om vårt Sydkustlopp där taket på 500 löpare nu närmar sig!  Vill ni springa i år så gå in och anmäl er så ni får säkrat en plats!

En annan anmälan jag vill tipsa om är att ikväll öppnar ansökan till New York Marathon 2012 och jag kommer stå på dörren, tack för tipset PZ! Jag har vänt och vridit kring denna anmälan i ett annat inlägg för jag hoppas egentligen att jag inte kommer springa då det krockar med våra adoptionsplaner. Det finns dock många scenarion och skickar jag in min ansökan så har jag garderat mig. Jag kan dessutom skjuta upp starten till 2013 om jag förstått allt rätt även om det kostar en slant extra.

För er som inte hängt med här innan och undrar varför jag "stressar" och vill springa just nu så är det för att det blir mycket svårare att kvala in i framtiden. Idag är det 1:23 på halvmaran men det kommer ändras till 1:19. Det kanske inte låter mycket men för mig kommer det krävas en hel del om jag ska kapa dom där 4 minuterna, fast man vet ju aldrig... ;)

6 kommentarer:

Suzan sa...

Nästa år kan jag tänka mig att hänga med på sydkustloppet, iår blir det malmömilen för min del, ska du dit?

Erik sa...

Härligt! Blir kul att ses i NY (om det nu blir så). Vi hörs!

Sara sa...

Anmälde mig igår :)

Snorkkis sa...

Alla lopp verkar verkligen bli fulla snabbt nu. Bäst att kolla igenom vad man vill springa under året så man inte missar någon anmälan!

messan sa...

Stort tack!
Då har du dubbelsäkrat iaf:).
Kram

Daniel sa...

Suzan - Du är varmt välkommen nästa år! Malmömilen finns i mina planer! :)

Erik - Vi får se hur det blir! Hoppas ju att jag inte kommer vara där även om det hade varit grymt trevligt att få träffa dig och göra New York tillsammans! :)

Sara - Kul! Inga intervaller i år inte! ;)

Snorkkis - Man gör nog klokast i att vara ute i god tid om det är lopp man verkligen vill springa. Den här löparboomen verkar hålla i sig!

Messan - Både livrem och hängslen ;) Kram tillbaka!