9 jan. 2012

Grisigt och mörkt men väldigt skönt!

Sköna Trail-Newtons och min vattentäta Sugoi-Majik blev kvällens givna val

Då var jag äntligen igång med löpningen efter förkylningen och det gick riktigt fint på "premiären". Det var grisigt och blött i mörkret där jag valde att springa på leriga grusvägar. Det regnade och blåste men det gjorde inget för det var så skönt att få röra på benen och jag hittade tempo direkt medan min pannlampa visade vägen!

När jag har varit borta från löpningen under en tid känns det ofta som jag är helt ur form men visst stannar formen ett tag och det var riktigt lätta ben idag. Jag tänkte inte på klockan utan fokuserade bara på flytet och den sköna känslan. Det kändes inte så fort så jag blev glad när jag kom hem och såg att jag gjort sub44 på milen utan större ansträngning. Imorgon blir det träning med klubben men jag kommer passa mig lite för att rusa på för fort nu även om jag bara haft en veckas uppehåll. Härligt att vara igång igen!

Kvällens tider

Förresten!!.....

Jag blev väldigt överraskad idag efter mitt förra inlägg om Löplabbet. Bara någon timme efter inlägget ringer telefonen, en trevlig kille från just Löplabbet ville be om ursäkt för det inträffade. Det är tydligen inte deras policy att göra så här och dom kommer ta hem ett par skor i min storlek. Tur att jag inte hann beställa från annat håll och kul att jag får nytta av presentkortet jag fick i julklapp. Tummen upp för att ni bryr er Löplabbet!

2 kommentarer:

Mikael sa...

Det är väldigt snyggt av Löplabbet. Och jag gillar att det finns lite konsumentmakt!

Visst är det skönt att vara igång när man varit borta ett tag!? Hade också en grym runda i regnet igår. Dock på asfalt!

Daniel sa...

Dom löste det snyggt! Konsumentmakt gillar jag också! :)

Så skönt att vara igång nu och kul att du också var ute i regnet. Små jobbiga droppar som bet fint på kinderna :)