25 jan. 2012

Lätt att underskatta dom små redskapen

Jag körde ett nytt pass på gymmet idag där jag först började med tunga vikter för överkroppen innan det var dags för det nya core-spinningpasset. Jag hade noll koll på övningarna men när jag såg redskapen visste jag att det skulle bli jobbigt för jag har lärt mig att man inte ska underskatta dom här små redskapen!


Vi började att hoppa runt i takt till musiken och förutom mig var det bara en kille till på passet vilket gjorde att jag inte kände mig helt utanför. Sedan blev det intensiva coreövningar i takt till musik och det var riktigt jobbigt. Jag hade kört ganska tufft bland dom tunga vikterna före passet och detta tog verkligen den sista musten ur överkroppen.

Sedan blev direkt över till spinningsalen för backar och nu fick jag äntligen jobba med benen istället. Jag hade bra tryck hela vägen och det var riktigt skönt att få trampa på efter all styrka. Det satte punkt för en fin träningskväll och ett lyckat upplägg som jag säkert kommer göra om.

Inga kommentarer: