24 jan. 2012

Pigga ben och väsande hals

Inte glömma denna!

Jag sprang långa intervaller med klubben ikväll på 4x2500m vilket gick helt ok. Rundan vi sprang på var fin trots kylan och förutom några frusna vattenpölar var det bara att dra på för fullt. Tyvärr gjorde kylan att jag kände av min astma och naturligtvis hade jag inte med min Bricanyl som jag alltid annars har med mig. Det blev lite jobbigt med andningen men jag fick ändå till en fin serie som jag var nöjd med. Intervallerna landade på 9:26-9:11-9:11-9:10

Jag hade egentligen för avsikt att springa fem intervaller men andningen blev lite för jobbig på sista så jag beslöt mig för att hålla där. Benen däremot var riktigt pigga och spänstiga vilket var en härlig känsla och det är också den känslan jag tar med mig från kvällens träning. Passade på att filma lite och visst var det pigga ben! ;)

2 kommentarer:

anneliten sa...

Hi hi, vad kul det blev med musiken! Din mini-Me-gubbe dansar jättebra till den.

Jag hade själv ansträngningsutlöst astma länge, men det visade sig vara kopplat till pälsdjursallergi. Inga pälsdjur (och ingen låggradig inflammation i luftrören), ingen ansträningsastma.

Daniel sa...

Har också funderat på om det kan ha med allergi att gör pga vår hund? Allt verkar hänga ihop och jag har problem med både bihålor och astma då och då.