13 jan. 2012

Tjuvstartar


Det vankas backar med Löparprojektet imorgon men jag kunde inte vänta och tjuvstartade ute i skogen redan idag. Vädret var strålande sol med blå himmel så jag ville verkligen ut där men jag sprang lugnt och bara njöt av löpningen. Det har också varit en tuff vecka på jobbet så det passade perfekt att rensa huvudet inför helgen. Skogen är verkligen en skön plats och jag trivs som fisken i vattnet där!


Kilometerna rullade på fint och när jag var klar med min runda stod klockan på nästan 13km. Normalt brukar jag stanna på hela kilometer med idag vågade jag inte låta den slå över till 13 med fredagen den 13.e och allt. Tänkte först att jag skulle vara lite kaxig och springa ihop exakt 13km men det kändes onödigt att utmana ödet även om jag inte är speciellt skrockfull. Jag promenerade istället lugnt bort till friluftsgården för en skön bastu vilket kändes betydligt bättre för sinnet!
  
Imorgon blir det andra bullar och då ska också den 13:e kilometern springas!

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

He he! Fegis.. ;-))
Klart du skulle kört 13 km. Man måste leva lite farligt. :-D

Ingmarie sa...

Ja skogen är bäst! I synnerhet när det är bart och fint som hos dig.Här är det skridskobana...:-(

Daniel sa...

Västgötskan - Gillar leva farligt på ett sätt men samtidigt känner jag mig som en riktigt otursgubbe emellanåt så ibland fegar jag ;)

Ingmarie - Du får komma ner hit snart och springa i skogen! ;)