14 apr. 2012

Kroppen sa stop


Det blev både ett misslyckat och lyckat lopp idag men jag gjorde mitt bästa och det är jag nöjd med. Det flöt på bra fram till 13km och milen prickades in på 38:26 utan större ansträngning. Fast vid 13km sa det bara stop och benen ville inte springa längre vilket var väldigt tråkigt när det börjat så bra. Jag blev yr och konstig så som jag känt mig innan i veckan vilket gjort att jag inte velat träna. Känner mig ändå frisk och undrar om det kan vara min sjukdom som spökar lite, tydligen kan det pågå aktivitet i det "tysta" vilket gör mig lite orolig.

Under loppet funderade jag också mycket på om det här är gränsen för vad jag klarar av med tanke på min situation. Detta hjälpte knappast huvudet och gjorde mig lite ledsen vilket heller inte hjälpte. Jag blev omsprungen av snabba Johan och en annan löpare som kom som ett skott samtidigt som dom gav mig några peppande ord. Det hjälpe lite men när jag kom bort till mina föräldrar och morfar som stod och hejade vid 17km hade jag allvarliga funderingar på att bryta och bara skita i det.

Tog mig ändå i kragen efter att jag druckit lite sportdryck och avslutade loppet starkt vilket jag tar med mig som det positiva från loppet. Plockade också två placeringar mot slutet vilket var kul och tiden blev 1:23:10 som gav mig en 9:e plats av alla löparna.

Det kommer en lite längre berättelse imorgon samt lite mer bilder. Mitt internet strular idag så det går inte så bra att lägga upp bilder....

Dagens tider


15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det såg grymt ut!

MVH Erpur

Suzan sa...

Blir det malmömilen i år? och har du kikat hos mig på prova-på-barfotalöpningeventet nu i maj?

Elin sa...

Du Daniel... Med tanke på din sjukdom så ska du inte vara ledsen! Du är enormt stark och en grym inspirationskälla och ibland funderar jag på om du verkligen är en människa. Det är rätt ofta mer troligt att du är en robot med tanke på vilka tider och pass du pumpar på med!!

Om det kan trösta dig något (även om du inte borde vara ledsen) så kommer jag tänka på allt du åstadkommer och hämta energi i din enorma kraft nästa lördag. Det kommer garanterat ge mig extra skjuts mot mål!

Staffan sa...

Du gör låga 1:23 och slutar topp tio med en kropp som inte är hundra just idag. Även om det känns surt så kommer du säkert eller i alla fall förhoppningsvis tänka annorlunda om ett par dagar för det är ju ett riktigt fint resultat!!!

Öppningen, din vana trogen, var ju också ganska tuff och visade ju snarare att du hade sikte på en tid på 1:19:xx snarare än 1:21:xx.

Jättestarkt sprunget och tur att du inte klev av!

Anna (Orka mera) sa...

Tråkigt när inte känslan finns där, men grymt sprunget i alla fall!! Och en niondeplats är ju absolut inte att förakta!!!

Johan sa...

DANIEL!
Du var grym på slutet då jag var helt väck.. (läs: dina lååånga intervaller har gett resultat o jag vet vad jag måste träna på)
Annars tyckte jag att det var kul idag. Trevligt att snacka med dig, Sofie samt föräldrar.
Vi ses

plantin sa...

Du ska vara supernöjd Daniel!!!

Ingmarie sa...

Om den där fantastiska tiden blev när du kände dig eländig så kan man ju bara ana vad den blir när du känner dig helt som vanligt igen!
Det vänder Daniel.
Kom också ihåg att genrep aldrig ska vara bra.;-)
Kram

Unknown sa...

En jättebra tid trots att du inte kände dig 100. Ha det gott!

Daniel sa...

Erpur - Det var ju bra att det såg grymt ut iaf! ;)
Trevligt att träffas! Ses om två veckor igen!

Suzan - Visst ska jag springa Malmömilen! Kul med barfota men jag måste tänka maraträning fram tills den 20:e maj. Newtonsskorna jag springer med är förresten en typ av barfotasko ;)

Elin - Tack för dom fina orden och du har rätt...jag är ingen robot! ;) Kul att jag kan inspirera och jag önskar jag kunde tittat förbi nästa lördag men har tyvärr fått förhinder :( Ska tänka på dig!

Staffan - Är glad att jag inte klev av för då hade jag inte varit speciellt glad efteråt. Tempot i början kändes bra och det fanns ett skönt flyt där så därför gick jag på det. Tror inte det var det som gjorde att det inte höll och kan jag pricka in rätt dag ska jag kunna hålla detta hela vägen. Vet bara inte vad det är med benen just nu, så tunga!

Anna - Tack! Hade höga förväntningar på detta loppet men visst är det ändå en bra tid. För något år sedan hade jag aldrig kunnat drömma om att springa så här fort.

Johan - Det var kul att springa ihop och vi låg ju inom synhåll hela loppet. Du har en grym talang och det var imponerande att du kunde springa så bra trots lite strul med träningen i vinter. Ska bli spännande att se vad du sätter för tider i år!

Plantin - Borde kanske det men är fortfarande lite sur över loppet. Jag kommer tillbaka! ;)

Ingmarie - Hoppas det vänder! Just nu känns min satsning på maran väldigt långt bort. Ser fram emot Sydkustloppet om två veckor så jag kan ta lite revansch på detta ;)
Kram!

Adam - Tack! Tiden är ok men känslan borde varit bättre! Ha det gott själv!

Linda sa...

Jag tycker att en av de värsta sakerna med den här sjukdomen är känslorna av sorg, oro och rädsla som slår över en ibland. Jag vet hur förlamade det kan kännas. Att du ändå tog dig i mål med den otroliga tiden imponerar stort på mig. Du är bäst!

Anonym sa...

1.28:27 i Nike Testløb 3 i København i morse, dock med ca 2 minuters negativ split vilket kændes proffsigt! Blir nog omøjligt att haka på dig på Sydkustloppet och i Kbh marathon.

MVH Erpur

Daniel sa...

Linda - Det är verkligen inte roligt när man känner att det går utför eller tycker sig känna det. Är lite rädd för att det här är gränsen för vad min kropp klarar av. Hade gärna velat pressa lite till men kanske får jag hålla här?...svårt att veta....
Tack för du hänger med här och ger pepp! Det värmer!

Erpur - Snyggt med negativ split! Sådär vill jag också springa! :) Tror inte det bli omöjligt att hänga på mig under Sydkustloppet. Vi ses där!

Anonym sa...

Jo jag satsade medvetet på negativ split och hængde på 1.30 gruppen halva loppet innan jag økade farten. Førsta gången jag medvetet testade detta vilket kan varmt rekommenderas. Kænns hærligt att springa om folk i slutet.

MVH Erpur

Daniel sa...

Har försökt springa sådär några gånger men blir alltid för trött andra halvan även om jag tar det lugnt första. Tror inte det passar mig även om det låter grymt skönt att kunna vara stark på slutet ;)

Bra jobbat!