19 apr. 2012

Lämnade återbud.....men....

Igår innan jag skulle somna tog jag det jobbiga beslutet att ställa in testet till Gladiatorerna. Jag insåg att jag inte har den styrkan jag vill för att satsa på att åka upp till Stockholm för uttagning. Hade det varit i min närhet hade det inte varit några problem och inte någon "big deal" men när jag måste ta mig till Stockholm blir det något annat. Detta ska vara kul och jag kände att den här osäkerheten skulle ta bort det roliga och att jag skulle känna mig stressad istället. Jag skrev i morse ihop ett mail och förklarade situationen där jag beklagade att jag fick ställa in, skittråkigt men det kändes rätt! Pratade också med min pappa och sa att dom nu kunde sova gott på nätterna igen ;)


........................men






............så kom det ett mail tillbaka att dom ändå gärna vill se mig och hoppades jag ville komma upp trots att jag inte är världens starkaste kille! Jag vet inte vad jag skrev i den där ansökan som får dom att gilla mig för nu är det andra gången jag undviker dom. Första gången trodde jag det var telefonförsäljare och nu försökte jag "fly undan" med ett mail! Det är nog meningen jag ska dit!?

Tog därför beslutet att tacka ja igen och nu kan jag åka upp utan att oroa mig för styrkan. Jag vet inte vad dom är ute efter exakt och vill dom ha mig där så åker jag upp. Det känns också riktigt skönt att fått ventilerat detta och nu kan jag köra på och ha kul utan att bekymra mig. Jag ser verkligen fram emot en rolig dag och jag antar det kommer vara en massa inspirerande personer där uppe! Oavsett hur det går så kommer detta bli så bra!

Jag har också tagit kontakt med en av mina bästa vänner som sysslat mycket med styrketräning. Han visste inte att jag sökt och blev glad när han fick höra att jag skulle på uttagning. Vi pratade lite om mitt problem och visste exakt vad jag menade! Han kommer nu sätta ihop ett styrkeprogram för att göra det bästa av dagarna fram tills uttagningen. Han ligger själv på samma nivå som mig och blev också taggad så nu har vi en styrkeutmaning ihop där vi ska rapportera till varandra varannan dag, min trapets kommer gå varm! Min vän vet också att jag är väldigt målmedveten och tror vi ska kunna bättra på styrkan en hel del trots den korta tiden!

Så grymt kul detta ska bli och jag är taggad till max!

Tjoohooo!!!


5 kommentarer:

Annika sa...

Hm spännande läsning! Vad säger din mor och far nu då? Kan gissa att de önskar dig lycka till som vi andra vill göra! Vad kallas grenen där fyra gladiatorer står och motar, tunneln? Kan du lova att "smita" förbi dem så slipper jag hoppa i soffan av spänning. Skojar bara, ha det riktigt kul PUNKT.

Daniel sa...

Dom överlever och tycker det är spännande!
Grenen kallas gatloppet och skulle jag lyckas komma med är detta grenen jag mest ser fram emot! Är inte rädd för att ta smällar!

Anonym sa...

Men Daniel - vad cool du är! Stort lycka till, det kommer säkert gå finfint!

/Hanna

Lisa sa...

Klart att de vill ha dig! Vilken personlighet liksom! Och du är ju minsann inte löpar-arm-spinkig minsann! En trikå a la gladiatorerna kommer nog att sitta fint ska du se:P...

Daniel sa...

Tack för pepp!...fast den där trikån hoppar jag gärna ;)
Det kommer fixa sig med styrkan! :)