19 apr. 2012

Papperna är hemma på besök

Jag kan konstatera att mitt liv är långt ifrån långtråkigt just nu och det finns saker som händer lite här och var. Idag fick vi tillbaka våra adoptionspapper från Notarius Publicus som har kollat upp och godkänt allting. Allt är också fint bundet och förseglat med ett sigill som inte får brytas. Akten är dock bara hemma över helgen och nästa vecka ska den till UD för fler stämplar. Jag trodde det skulle ta mer tid att få ihop allt men det flyter på bra och det är så spännande!


En tanke slog mig innan idag angående mitt bloggande kring adoptionen! 

Jag vet inte vad som kommer hända med min blogg i framtiden och jag vet heller inte hur länge jag kommer blogga. Oavsett vad som händer med bloggen så tänker jag göra en trevlig sak med blogginläggen kring adoptionen efter att vi har adopterat. Jag tänker skriva ut inläggen och sätta ihop fint i en liten pärm så att dom inte försvinner. Pärmen kommer jag lägga tillsammans med alla papper kring adoptionen och när vårt lilla barn blir stort kan han/hon få läsa om resan. Alla fina kommentarer med lyckönskningar och tummar som hållits hårt kommer också finnas med. Ni är många som stöttat oss på resan och det ska vårt barn få veta!

4 kommentarer:

Anna R sa...

Jag sitter här framför skärmen och är jätterörd! Är så glad för er skull. Skulle ni bo lite närmre skulle jag stick ut och krama om både Dig och Sofie. Jag hoppas vi ses snart. Håll i dig nu! På lördag är det jag som snörar på mig skorna och ger mig ut på ett joggingpass! Nu finns det ingen återvändo längre. Foten kan nog inte bli bättre så jag chansar! :-)Kram Anna R.

Sara sa...

Vilken fin idé! Säg till om du behöver något material till pärmen - jag har ju en del på jobbet om man säger så.... :)Stor kram till er båda
(ska vi förresten hitta på något efter Sydkustloppet, käka eller nått?)

mikael sa...

Vilken fin tanke! Det här gav mig uppslag till att göra nåt liknande.

Daniel sa...

Anna - Nu är det nära! :) Lycka till med löpningen nu! Håller tummarna och öka inte på för mycket även om det känns bra. Kram!!!

Sara - Jag säger till! Det här kan ju du! :) Har inte funderat ut något efter loppet men något skulle vi ju kunna göra. Vi hörs! Kram tillbaka!!!

Mikael - Kul att du gillade idén! Tror det kommer bli häftigt att plocka fram dom där papperna i framtiden! :)