18 apr. 2012

Strul med chins

Onsdagen blev en repris på måndagen där jag först körde ett pass med styrka följt av ett pass med spinning. Jag försöker verkligen jobba med överkroppen nu när jag kommit med i uttagningen men jag inser att jag har problem här! Jag är stark i många övningar men när jag exempelvis ska köra chins så vill det sig inte riktigt. Det är som om jag inte får musklerna att jobba tillsammans och jag får slita enormt utan att jag egentligen blir trött i musklerna. Precis som om inte musklerna vill koppla och samarbeta! Har någon tips för chins tar jag tacksamt emot dom!



Minimikraven för uttagningen är att man ska klara minst 15st chins och ovan ser ni hur dom ska utföras. Många fuskar och går inte hela vägen ner och jag vet inte hur noga dom kommer vara under uttagningen. Jag vill gärna klara minst 15st godkända på "beställning" men där har jag tyvärr en bit kvar. Det är möjligt att jag kan "slarva ihop" 15+ men det känns inte rätt. Jag har blivit starkare senaste tiden men som det känns nu börjar jag tvivla på om jag har där att göra. Det stod heller inte i ansökan att 15 chins var ett krav för då hade jag satsat mer på denna övningen tidigare.

Man ska också kunna springa 3km under 12min fast där har jag inga problem, det där tempot kan jag hålla i över 2mil! Vet inte om man måste vara grym i alla grenar och kanske kan min dåliga styrka vägas upp av konditionen och en bra inställning? Önskar bara att jag kunde få ordning på den där styrkan men tiden är knapp!


Styrkan gick ändå bra idag och jag har fint tryck i kroppen! Körde på i 80min tills kroppen vibrerade skönt och jag hade fått fina vita valkar i händerna vilket brukar vara ett tecken på att man kört hårt. Avslutade sedan med 60min spinning med en riktigt bra instruktör. Nöjd med kvällen men tvivlar på min kapacitet för uttagningen! Viljan finns där men är kroppen med mig?

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

You´ve got mail. :-)

Daniel sa...

Jag ser det! :) Återkommer!

Västgötskan sa...

Vita valkar. Jösses, då har du kört riktigt hårt! Grymt!

Förstår att du känner dig lite stressad. Försök ta det lugnt och fokusera.

Daniel sa...

Känner mig lugn nu! Ska bli så kul detta!