2 maj 2012

Trött i höften

Då var jag igång med löpningen igen och idag blev det ett lugnt pass på 12,5km för att få igång kroppen efter helgens drabbningar. Det var ingen bra känsla i kroppen vilket var väntat då jag varit ordentligt trött i hela sätesmuskulaturen. Under testerna i måndags fick jag göra en övning jag aldrig gjort innan vilket satte sina spår i sätet och det är ju detta som är "navet" i löpningen. Har man inte höftpartiet med sig funkar inte löpningen speciellt bra, åtminstone inte för mig.....

Jag tyckte jag var riktigt bra i övningen på uttagningen och det var en rolig övning som jag tänker köra en variant på hemma i min trapets just för att stärka upp höften och även bålen. Jag får inte berätta vad vi gjorde på testerna men övningen jag kommer köra här hemma heter "toes to bar" och just den körde vi inte i måndags. Här är lite varianter på "toes to bar", testa gärna för den är grym!

Inga kommentarer: