13 juni 2012

Fin dag för träning!

Idag blev det sista rycket inför tävlingen på lördag och nu följer två dagar av helvila för att ladda upp inför loppet. Dagen började med ett tidigt pass på gymmet tillsammans med Sofie medan vi hade vår bil på service. Inget tungt pass utan bara en lagom genomkörare då jag inte vill dra på mig träningsvärk så här nära inpå loppet.


På kvällen blev det sedan 500-höjdmeter med ett härligt gäng i skogen och vilken lyckad kväll det blev. Eller nästan en lyckad kväll för Mikael som dragit ihop passet fick ont och fick avbryta passet någonstans på mitten. Vi andra fortsatte mata på med backar i olika former och vissa tog tuffare vägar än andra.


Många höjdmeter blev det och målet på 500 höjdmeter uppnåddes med råge då min klocka stannade på 648 höjdmeter och distansen blev 14km. Detta kan jämföras med Lidingöloppet som sägs ligga runt 500 höjdmeter där den beryktade Abborrbacken ligger på ca 50 höjdmeter. Ett fint styrkepass för benen alltså som nu ska få lite välförtjänt vila!

Vill tacka alla för en trevlig kväll i perfekta förhållande också håller jag tummarna för att det inte är något allvarligt med min vän Mikael!



4 kommentarer:

Johan sa...

Tack för en mycket trevlig runda! Trevligt sällskap, trevliga backar, trevliga stigar och härligt löparväder. :-)

Daniel sa...

Tack själv! :)

Västgötskan sa...

Ser helt underbart ut!!!
Hehe! Någon som verkligen gillar lera...? ;-))

Daniel sa...

Han såg glad ut så det gjorde han nog! :)