23 aug. 2012

Tomhet och frihet


Det har gått lite över tre veckor sedan vi fick låta vår lilla hund somna in och det tar tid att vänja sig vid att det är så tomt i huset. Jag har inte vant mig vid det riktigt än trots att det gått ett tag och det märks extra mycket denna veckan då Sofie är bortrest.

Samtidigt känns det bra då det var helt rätt beslut att ta och vår hund fick också ett helt år extra som bonus då jag var ganska säker på att vi skulle få låta henne somna in redan förra hösten. Hon blev verkligen bortskämd sista året och det känns väldigt bra nu efteråt. Det kom också lägligt då det väntar spännande saker runt hörnet och jag tror inte hon fått så mycket fokus efter adoptionen som vi nu kunde ge henne.

Jag har heller inte vant mig vid friheten att inte ha hund och det känns märkligt att inte behöva åka direkt hem efter jobbet som jag behövt dom senaste 11 åren. Detta gör att jag blir väldigt flexibel när det gäller träningen och behöver inte planera så mycket. Jag jobbar ju skift och nu kan också åka lite tidigare innan jag börjar kvällsskiftet för att hinna med en lunch med Sofie som jag annars knappt träffar under kvällsveckorna. Lyxigt värre!!!

När det gäller träning så fick jag kört mitt långpass på onsdagskvällen efter tips från Staffan. Det blev inte riktigt som jag tänkt då jag möttes av stark vind ute på slätten och jag skulle nog vilja påstå att det var storm. Jag ville springa i minst 90min och det gjorde jag men eftersom jag inte vill utmana i vinden blev tempot väldigt lågt och jag kom bara en bit över 16km. Tror dock det blir ganska lagom inför loppet på lördag....

3 kommentarer:

Staffan sa...

Egentligen är det ju lite konstigt att jag ger dig råd, du är ju både en snabbare löpare än jag och en som tränar mer ;)

Förstår mycket väl känslan av att det är något som saknas i huset! Ganska snart kommer det ju förhoppningsvis att bli mera liv och rörelse i huset eller hur!?

Ingmarie sa...

Ja du, finns det en framsida finns det också en baksida. Och vice versa. Jag är glad att du ser det ljusa. :-)

Daniel sa...

Staffan - Inte så konstigt! Möjligt att jag tränar mer men kunskapen är inte alltid den bästa ;)
Snart blir det mera liv i huset det vill jag lova! Det verkar vara en livlig kille vår blivande son :)

Ingmarie - Man får ta fram det positiva.....ALLTID!!!