9 sep. 2012

In Process

Det verkar som Kina gillar att ge goda nyheter på fredagar! Fredagen den 27:e juli fick vi vårt barnförslag och alla papper på vår blivande son. Fredagen den 17:e augusti kom sedan det glädjande beskedet att Kina godkänt vår elektroniska "snabbansökan" där även min diagnos fanns med. Nu i fredags kom ännu ett glädjande besked och om jag förstått allt rätt så är det bara formaliteter kvar nu.

Det är lite rörigt med alla steg men vår status är nu In Process vilket betyder att den kinesiska adoptionsmyndigheten nu har granskat vår akt och skickat den vidare till något som heter Child Placement Department. Om jag förstått allting rätt så borde vår akt vara godkänd nu och vi väntar bara på att den här sista instansen ska godkänna allt vilket känns som en formalitet.

Det är fortfarande en del väntan kvar men detta har ändå gått väldigt fort sa man på vår organisation och för varje vecka som nu går tar vi ett stort steg närmare vår blivande son. Allt är ju heller inte 100% klart förrän vi är i Kina och har satt våra namn på alla papper men snart kan vi nog våga oss på att fira ordentligt. Denna resan har varit så lång och jag kan inte riktigt fatta att vi är så nära nu!



5 kommentarer:

Kicki sa...

Va kul att det går frammår med fart för er.
Hoppas nu att ni inte skall behöva vänta så långe till.
Kram

Västgötskan sa...

Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att längta så länge... :-O
Men ni är garanterat sååå värda allt som går åt rätt håll för er nu! :-)

Kram M

Snorkkis sa...

Så varm jag blir när jag läser om alla framsteg. Nu är det nära, och det kommer säkert att gå bra nu!

Therese sa...

Jag blir helt varm i hjärtat när jag läser dina inlägg om adoptionen. Shit vad det är nära nu! :D

Daniel sa...

Kicki - Hoppas också det går fort nu! :) Kram!

Västgötskan - Visst har vi längtat efter detta och det är svårt att sätta ord på känslorna nu. Helt overkligt! Kram

Snorkkis - Riktigt nära och det kommer bli jättebra detta!

Therese - Snart snart snart!!! :)