19 okt. 2012

Två kvalitetspass

Jag är lite dålig på att uppdatera bloggen just nu men träningen rullar på! I tisdags blev det "maraintervaller" med klubben där det stod 3x5km på mitt schema. Eftersom jag varit dålig förra veckan ville jag inte köra på för hårt och höll det till 2x5km i maratempo. Känslan var inte den bästa vilket säkert beror på att jag just var dålig förra veckan. Det var dock inte helt oväntat och beslutet att bara köra 2x5km var säkert helt rätt. Jag återhämtade mig sedan med helvila på onsdagen...

Under torsdagen var det dags att våga dra på lite igen där jag sprang 14km med intervaller på 20x1min. Vilan höll jag på 45sek där jag gick istället för att jogga, detta också för att hålla igen lite och inte riskera något bakslag. Jag kände mig stark hela vägen och lyckades snitta strax under 3:20-tempo där jag ökade under andra halvan med fin avslutning vilket kändes skönt. Tyvärr fick jag astmakänningar precis efter passet men annars var det flaggan i topp!




Inga kommentarer: