4 nov. 2012

Lite vemodigt


Idag gjorde vi ett ärende på andra sidan Manhattan och passade på att gå förbi målområdet på maran. Det kändes lite vemodigt att se dom packa ihop festen och allt var verkligen på plats. Fred Lebowitz som har grundat New York Marathon stod där också tittade på sin klocka.


Normalt står han på ett annat ställe i parken inte långt från Guggenheim Museum men när det är marathon flyttar man bort honom till målet där han kan klocka oss löpare. Jag tror inte många vet om detta och medan jag var där var där inte en enda som tog ett foto på honom förutom jag då. Tyckte nästan lite synd om honom och snart flyttas han tillbaka där han får han vänta ännu ett år innan det kommer några löpare.

En annan plats i parken. Foto: Ingmarie Nilsson

Ärendet som vi gjorde vägde dock upp stämningen lite för vi var iväg och köpte en fin stroller till Noah som vi provkörde på upploppet till maran.  Även om det är lite vemodigt här så är jag jätteglad och dagarna tickar på fort som ni ser på räkneverket här vid sidan. Vi har köpt roliga saker till honom här i New York och jag hoppas vi kan få plats med lite till i packningen. Om två veckor har vi honom i vår famn och då är den här maran som inte blev av bortglömd!







2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Underbart att ni roar er så! Och jag minns med glädje när det där fotot på dig och Fred togs. :-)

Daniel sa...

Vi hade det riktigt trevlig då! :)