2 nov. 2012

Mitt i smeten


Vi har kommit fram och resan har gått riktigt bra med tanke på omständigheterna. Det märks att staden är annorlunda mot sist och som jag skrev i förra inlägget så känns det inte riktigt bra att skylta att man ska springa ett marathon när vissa delar av staden går på knä. Ute på Staten Island där starten går på söndag letar man dessutom fortfarande efter fler omkomna i spillrorna efter stormen. Jag har också hunnit följa lite nyhetssändningar här och maran är verkligen en het potatis.

Imorgon ska jag bort till marathon-expon och hämta ut min nummerlapp och för att försöka ta reda på hur jag ska komma ut till starten på Staten Island. Jag var från början inbokad på Staten Island färjan men den har inte kommit igång efter stormen vad jag vet och dessutom tror jag det blir väldigt svårt att ta sig ner till södra Manhattan där den utgår ifrån. Antagligen har man satt in bussar istället men New York Roadrunners är väldigt dåliga på information så jag får se vad dom säger imorgon. Oavsett vad man har tänkt sig så känns detta väldigt märkligt när jag nyss såg en nyhetssändning där man vädjar efter hjälp ute på Staten Island. Ska vi verkligen starta där ute undrar jag när jag ser detta?

Jag får fundera mer imorgon för nu måste jag sova efter en lång dag! God natt från andra sidan Atlanten!




7 kommentarer:

Staffan sa...

Försöker sätta mig in i den märkliga känslan men det är inte lätt. En stad som försöker reparera sig själv samtidigt som en del av staden förbereder sig på att ta emot tiotusentals marathonlöpare från hela världen!

Lycka till med förberedelserna, måste kännas märkligt att inte nu veta t ex var starten kommer gå?

anneliten sa...

Verkligen en underlig situation. Jag tyckte transporten ut var lite krånglig att förstå informationen runt (missade exempelvis att jag var tvungen att boka tid) och det var det som oroade mig mest innan loppet och då hade det inte varit någon storm.

Anne sa...

mycket konstig situation. håller tummarna för att du hittar lugn och ordning inombords!

kram och lycka till!

EvaD sa...

Situationen verkar lurig. Hur som helst, hoppas ni får en trevlig semester!

Daniel sa...

Verkligen lurigt men nu har man beslutat att ställa in helt.....

PZ sa...

Ouch, jag ställde själv in NYCM i år för flera månader sedan, men gör nytt försök nästa år.
Lycka till i Bromölla. Sub3 är sub3 oavsett var det springs.

Daniel sa...

Får se om det blir Bromölla? Känner inte riktigt för att ladda om nu men kanske kommer jag på andra tankar...