8 dec. 2012

Ökar på


Det fortsätter rulla på för mig och idag ökade jag på med löpningen då jag sprang i strax över en timme. Kroppen fortsätter svara fint och jag fick en riktigt skön runda på mestadels vita vägar. Det är en fördel när det är lite slirigt att springa så man landar på mittfoten då det inte blir så läskigt som när man rullar över hälen. Halkan gör heller inte så mycket och man kan hålla ett acceptabelt tempo snön till trots.


Vid 9km kom partier med barmark vilket gjorde att jag drog på lite extra så jag fick en progressiv twist på passet. Jag var sugen på att springa mer men 14km med ett snitt på 4:24min/km fick räcka för dagen. Nästa vecka ska jag våga öka på lite mer och jag hoppas den krispiga och fina luften stannar kvar!

Dagens tider





8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ja, man kan hålla hyfsat tempo. Om det är plogat!! Haha! ;-))

Lisa sa...

Nu har jag minsann fått läsa ikapp en hel del här! Vilken resa du gjort, och vad härligt att han är hemma:)

Bra tränat också för övrigt, men det kanske känns som en bisak i sammanhanget!

Anonym sa...

Vad var syftet med passet? Tränar du någon gång efter puls?

Daniel sa...

Västgötskan - Här är nästan alltid plogat på mina vägar. Många bönder med stora maskiner håller ordning på sin vägar :)

Lisa - Det har varit en fantastisk resa på många plan. Träningen är väl inte jätteprioriterad just nu ;)

Anonym - Tränade mycket på puls förr men nu kör jag mest på känsla. Syftet med passet var egentligen bara att få ihop 1 timmes löpning men så kändes det bra att öka tempot när jag fick barmark :)
Jag har denna veckan startat upp efter en säsongsvila på 3 veckor. Körde 30min på veckans första pass och 45min på nästa och nu 60min för att vänja kroppen. Nästa vecka tror jag att den är redo för lite hårdare träning igen :)

Benny sa...

Bra tempo minsann! Brukar själv ha problem att nå vettiga tider på snöiga och isiga vägar. Framförallt brukar det påverka baklåren en hel del eftersom man omedvetet spänner dem för mycket vid löpningen...

Daniel sa...

Kan lova att det kändes i baklåren efteråt. Man spänner sig omedvetet! Idag blir det löpbandet! :)

Andreas Åkesson sa...

Härliga bilder!

Daniel sa...

Tack! :)