11 jan. 2013

Shoppat vagn!


Idag var jag och shoppade en löparvagn till oss där jag slog till på en Chariot CX1 med löpartillsats. Den var inte billig men den var iaf nedsatt med 15% på Thule Concept Store i Malmö där jag också fick hjälp av trevlig personal. Det var rabatten på 15% som avgjorde att jag inte köpte någon av dom enklare modellerna jag också funderat på. Steget upp till denna fina vagnen blev nu inte så långt så det var inget att tveka på även om det blev lite dyrare än vad jag först hade tänkt.

Det här verkar vara en fantastisk vagn på många sätt och jag ska berätta mer om alla detaljerna senare. Men bara för att ta upp något kan jag berätta att den ser ut som ett ufo med alla reflexer och har även partier som är självlysande i mörker.

 

Noah var väldigt nyfiken när jag kom hem med det stora paketet och skrek öppna öppna!!! när jag kom in med det i huset. Jag hade visat honom vagnen på några filmklipp innan och han gick runt och babblade....fin vagn fin vagn fin vagn!!!...medan jag monterade ihop den. 


Den var snabbt hopmonterad och allt strålar hög kvalitet hela vägen. Noah älskade också vagnen med den ombonade "kupén" och ville stänga in sig i den direkt. Jag var lite orolig för om han skulle gilla sitta i den stängd men han älskade att sitta i den och ville rulla ner skydden gång på gång. Det här kommer bli en bra vagn för oss och jag ser fram emot en premiärtur! Noah verkar redo för lite fart över slätten!




8 kommentarer:

Lennart sa...

Vilket lyxåk Noha har fått! Den ser helt klart bra ut. Är den lätt att styra?

Daniel sa...

Jag har inte testat den än men har hört att den är ganska kass att svänga skarpt med när man har det fasta framhjulet till löpning på. Där jag springer här ute på landet är det bara vida svängar och ska inte vara något problem. Vill man ha vagnen till annat finns det andra smidigare framhjul att montera på, fast då blir det ingen riktig löparvagn ;)

http://www.chariotcarriers.com/sv-SE/SE/Products/Conversion-Kits/CTS_-_promenadkit

Anonym sa...

Tack för din inspirerande blogg! Hit kommer jag att återvända!
Från en löpare med ms till en annan.
/anna

Daniel sa...

Välkommen hit Anna och roligt att du skriver! Jag blir glad av att höra att det finns andra löpare med ms även om det inte är någon rolig sjukdom ;)

mikael sa...

Har en Trille jogging som är relativt lätt. Men visst är den svår att styra i skarpa svängar
Vår kille somnar nästan omgående när vi är ute och springer. Både bra och dåligt :)

Daniel sa...

Jag kollade på Trille efter att du och några andra tipsade om den förut. Den ser bra ut och priset är kanon. Tyvärr klarar den bara 15kg enligt tillverkaren och Noah väger nästan 14kg så vi hade tyvärr inte haft användning för den under så lång tid. Den här är lite större och vi bör kunna använda den upp till 6års ålder.

mikael sa...

Vi kommer nog köpa en sån vagn framöver också.

Hur många kg väger er vagn?

Daniel sa...

Den väger 13,5kg också tillkommer framhjulet med gafflarna som jag tror väger strax över 1kg