22 jan. 2013

Sydkustloppet 2013


Vårt lilla Sydkustlopp som nu blivit stort har i dagsläget runt 500 anmälda vilket är riktigt häftigt. I år blir det också lite av mästarnas mästare då alla herrsegrarna från 2009 (då vi startade loppet) och framåt kommer vara med. Vi har också fått klartecken från tre av dom fyra segrarinnorna så det kommer bli åka av längs sydkusten den 27:e april.

För egen del så kommer jag nog inte köra så hårt längs sydkusten i år. Både jag och Sofie kommer att springa och loppet är ett av Sofies mål med vinterträningen så i år blir fokus på Sofie istället. Hon har sprungit en halvmara förut och det var ute på Staten Island i New York på hösten 2010 där även jag sprang men i år har hon nog höjt ribban lite.

Våra målgångar på Staten Island 2010. Sofie fixade sin första halvmara och jag persade

Anledningen till att jag antagligen kommer ta det lugnt är för att vi nu har Noah. Det här med att lämna bort adoptivbarn för passning kan vara lite lurigt även om det i april gått ett tag. Vi får se hur det ligger till i april men annars är planen att jag helt hoppar över loppet eller att jag springer det med löparvagn. Jag vill väldigt gärna fullfölja loppet då jag sprungit varje lopp sedan starten 2009. Loppet ingår också i Trelleborgsklassikern där jag varit med sedan starten.  Dessa sviterna vill inte inte gärna bryta om jag inte måste.

Jag tror tyvärr att det kommer bli svårt med löparvagn längs strandstigarna på sydkusten men jag kommer göra ett test vid tillfälle för att se om det går att ta sig fram. Går det bra att ta sig fram kommer jag springa med vagn och tiden struntar jag i, att ta sig igenom loppet med löparvagn kommer ändå bli en utmaning. Kanske blir årets Sydkustlopp Noahs första halvmara!? Vi får se.... 


9 kommentarer:

Staffan sa...

Så snabb som du är får du väl annars passa på om/när Noah sover en lunchtupplur i vagnen med någon släkting bredvid, du är i ju i mål innan han vaknar :)

Jonna sa...

Skoj att loppet växer! Det är en grym känsla att vara med och arrangera lopp, nästan lika häftigt som att springa...

Anonym sa...

Det ser helt ljuvligt ut!
Man kanske skulle kika ner nästa år och springa. :-)

Ingmarie sa...

Ska bli jätteskoj!Springer du med vagn kommer du garanterat att persa och vinna din klass!

Daniel sa...

Staffan - Hade det varit en bana där man gick i mål på samma ställe som man startar hade det kunnat funkat. Nu springer vi i en riktning....men det kommer fixa sig! :)

Jonna - Visst är det något speciellt! Det bästa är nog att se hur många som nu tränar och ser fram emot det här loppet. Jag tror vi förbättrat konditionen hos många Trelleborgare och andra skåningar. Vi delar också ut tröjor till alla och dom ser man nu lite varstans på löpare som tränar. Häftigt och bra reklam för oss! :)

Västgötskan - Du är varmt välkommen! Hör av dig bara så drar vi ihop något roligt runt om också! :)

Ingmarie - haha! det är möjligt! Vi ses i april om inte förr! :)

Sara sa...

Det kommer bli jättekul! Jag kämpar för att lära mig gå på händer så att jag kan toppa förra årets målgång ;)

Daniel sa...

Ja, hur ska du toppa förra årets spektakulära målgång? ;)

Kicki sa...

Klart ni båda skall vara med och springa. Om inte annat så får du göra en egen variant av bana, så du kan springa med vagnen hela vägen till mål.

Kram!

Daniel sa...

Tror säker det finns en alternativ väg! Jag får ner och reka lite innan bara ;)
Kram!