3 juni 2013

En seger!

Jag var hos min neurolog idag för att prata lite framtid och kolla läget. Det finns egentligen ingen större anledning för mig att gå dit då jag mår väldigt bra förutom lite trötthet som inte är relaterad till min ms. Min neurolog tycker samma sak och nu efter 6 år med min ms börjar dom höja på ögonbrynen över att jag mår så pass bra. Eftersom jag står utan bromsmedicin sedan ett år tillbaka känns det också lite extra kul att jag fortfarande mår bra. Någonting jag gör är väldigt rätt för mig och idag känns det verkligen som en seger mot min ms!

Jag är helt enkelt för frisk för att gå till min neurolog och min neurolog är av samma mening. Detta hade jag aldrig trott när jag fick kallduschen för snart 6 år sedan och man ser ingen anledning till att jag ska börja med broms igen då jag klarar mig fint utan. Nästa besök lär dröja ett bra tag vilket känns kanon och jag kommer fortsätta "medicinera" mig på bästa sätt under tiden...




12 kommentarer:

Johan sa...

Kanon! Hur kul som helst att läsa! :-)

Unknown sa...

det är så häftigt, grattis till dig!

Grattis även åt ytterligare ett Köpenhamn marathon!

Snorkkis sa...

Otroligt. Och vilken seger. Seger känns liksom futtigt i sammanhanget - det är större än en seger.

anneliten sa...

Underbart!

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull! Underbart! ♥

Kram M

Daniel sa...

Känns helt fantastiskt och jag hoppas det här håller i sig nu!!! :)

anneliten sa...

Måste nog erkänna att jag tyckte det kändes lite läskigt när du gav upp bromsmedicinen - men det tycks ju ha varit helt rätt! Varför må dåligt av en medicin som man inte behöver liksom.

Anonym sa...

Roligt för dig, stort grattis!
Och väldigt skönt att få det bekräftat, även om du själv känner det på dig.
Motion, ostress och d-vitamin är det så? ;-)

//Hanna

mikael sa...

Det är helt fantastiskt! Blir glad av att läsa inlägget. Fortsätt kämpa

Daniel sa...

Anneli - Lite läskigt tyckte jag med men fördelarna med att sluta övervägde och min neurolog höll med och gör det fortfarande. Jag är för frisk för bromsmedicin! :)

Hanna - Ungefär så är det kryddat med lite positivt tänkande. Jag tror man kan påverka mycket med sinnet :)

Mikael - Visst är det härligt! :)

Ingmarie sa...

Underbart! Man kan ju hoppas att de även blir intresserade av hur/vad du gör.
Jag tror att all träning + D-vitaminen är en stor förklaring. :-)Enkelt och biverkningsfritt. (Men inga läkemedelsbolag tjänar pengar på det så det lär ju inte vara så "intressant"...)

Daniel sa...

Tror inte någon är speciellt intresserad av mig men det gör inget. Jag är intresserad och jag mår bra! :)