6 juni 2013

Glada dagar


Igår och idag har varit riktigt bra dagar där gårdagen bjöd på studentfest för min systerson som jag fick bjuda på en åktur. Igår fick också min husläkare äntligen tag på mig för att berätta om provsvaren eftersom jag inte mådde så bra för ett tag sedan. Tydligen är alla värdena perfekta vilket var glädjande och inte heller hade jag fått någon parasit från Kina som hon först trodde. Jag mår också bättre nu och känner mig piggare men jag tror inte riktigt jag löst gåtan om varför jag mådde konstigt. Kanske har det med kosten att göra och jag håller på att testa lite olika saker för att se hur det känns, framförallt när det gäller löpningen där benen fortfarande är lite väl sega.

Idag var det dock inget fel på benen när vi sprang backar i skogen under ledning av bästa Sara. Vi var ett trevligt gäng som dök upp och det var roligt att var med igen då jag inte riktigt haft tid att ta mig till skogen senaste tiden. Lite uppvärmning och löpskolning blev det först innan vi fick välja kort eller lång backe där den korta var strax under 300m och den långa på 500m. Själv valde jag den långa medan dom flesta valde den korta. Jag fick ändå bra draghjälp och lite ryggar att jaga då vi sprang i samma backe och stötte på varandra då och då. Totalt blev det 8st jämna och fina backdrag där känslan var bra hela vägen. Jag kunde sprungit några till och funderade på att springa 10st för att få ihop en mil i backen totalt men jag höll vid 8km. Det är en ny strategi jag håller på att testa, just att inte köra kvalitetspassen för hårt som jag annars har en tendens att göra. Kanske har det effekt på mig då jag inte bryter ner mig så mycket som jag annars brukar göra? Det är värt att testa iaf....

2 kommentarer:

Sara sa...

Kul att se dig i backarna igen!

Daniel sa...

Alltid lika kul att vara med! :)