28 sep. 2014

Det rullar på igen

Den här veckan har det äntligen släppt och kroppen vill springa igen. Jag har kört både intervallstege och backintervaller i mitten av veckan och nu i helgen sprang jag ett fint långpass med trevliga vänner. Formen är nog inte så illa som jag befarat med tanke på att jag kände mig stark under alla passen denna veckan.

Jag var lite orolig för långpasset då vi skulle springa 3 timmar på stigar vilket kändes väldigt länge. Det var dock inga problem och kroppen var pigg hela vägen, det var bara sista 15min som jag var lite trött i höften. Mycket berodde nog på just stigarna och en del obanat med rötter och annat. Jag är inte så van att springa på detta underlaget trots att jag ofta är i skogen. När jag springer i skogen håller jag mig oftast till motionsslingorna men att springa stigar är ju väldigt roligt och tiden går fort när man hela tiden måste se upp med det varierande underlaget......och nej, bilden under är inte från helgen men den är från samma skog och fotograf är Mikael Björk på Stigarna!


2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Efter nästan 3 timmars löpning är de flesta en smula trötta. ;-)

Daniel sa...

...fast inte du väl? ;)