2 okt. 2014

Skisser för lördagen


På lördag är det dags för tävling på Malmö Halvmarathon, en tävling jag tänkte köra som ett formtest inför New York för att se var jag ligger med träningen. Tyvärr blir det ändrade planer för jag vet redan nu var jag ligger med träningen och det är inget att jubla över. Träningen i sig går bra men formen är ändå usel och farten samt uthålligheten är långt ifrån där jag vill den ska vara. Därför får det bli lite omändrade planer på lördag....

Jag tror det är bättre att köra ett lite längre långpass inför New York istället för att maxa på en halvmara där jag vet att jag kommer bli besviken över resultatet. Planen är att springa tävlingen men eftersom det inte är start förrän 15:00 tänkte jag utnyttja detta lite. Jag kommer åka till starten i god tid för att hämta ut nummerlappen och sedan springer jag minst 10km lugnt innan start så jag får ihop ett långpass på över 30km.

Under halvmaran kommer jag försöka pressa på med lite tempo för att se hur det känns under lite längre distans. Jag har dessutom full service med vätskestationer så jag slipper springa runt med extra vikt vilket brukar störa mig när jag springer långt. Det känns som en bra plan för lördagen!

Inga kommentarer: