25 nov. 2014

Det är ju jobbigt att springa

Strax över 3-veckors helvila blev det efter maran i New York och det blev även en lite bloggvila samtidigt. Det har varit riktigt skönt att koppla bort löpning och träning ett tag men idag var det dags att röra på benen igen. Jag åkte ner till Trelleborg för ett pass med klubben utan att veta vad som stod på schemat.

Det känns nämligen som det kvittar vad jag tränar just nu bara jag kommer igång och just TRÄNAR! Jag har lätt för att bli lat när jag har längre uppehåll och mina "fredagsmys-gener" tar lätt över där jag blir fast i soffan med en zombie-film på tv:n eller en tv-spelskontroll i handen. Det får inte hända alltför ofta för jag vet hur viktig träningen är för att jag ska må bra!

....och jag fick ju tränat idag! 4x1200m sprang jag progressivt där den första landade på 4:42 och dom följande hamnade på 4:28-4:22-4:18. Men oj vad jobbigt det är att springa när man varit borta ett tag! Phuuu! Ska det vara så här jobbigt?



Inga kommentarer: