29 dec. 2014

Moment 22

Det gick ju riktigt bra att springa efter mitt naprapatbesök som jag skrev om i förra inlägget och precis som jag skrev så verkar min höft må som bäst när jag får springa för då spökar inte nerven i höften. Men när julafton närmade sig blev jag lite småförkyld och efter att ha varit utan löpningen i en vecka var det åter dags att börja halta igen. Igår var hela ryggen som en fiolsträng av alla spänningar och inatt vaknade jag flera gånger av smärtan och en nacke som var stelare än stelast.

Tur i oturen hade jag idag en tid hos min hårdhänta massör som jag går till regelbundet. Precis som jag själv redan misstänkte så fanns det mycket att jobba på från höften ända upp i nacken och det var inga sköna 60min på hennes bänk vill jag lova!.....men efteråt var det en ren befrielse!

Jag hoppas det ska vara bra nu för jag vill väldigt gärna springa Sylvesterloppet på nyårsafton och fullborda ännu en Trelleborgsklassiker där jag varit med sedan starten. Förkylningen är också borta så kanske kan jag få igång löpningen igen?


Förra året var jag i ganska bra form inför Sylvesterloppet där jag sprang med Noah i vagn. Detta året ska jag bara jogga igenom loppet för formen är riktigt dålig just nu men jag vet vad som måste göras. Förra året filmade jag loppet från vagnen med det hamnade aldrig på bloggen då jag hade en bloggpaus just då. Vill någon se vårat lopp så finns det snabbspolat här under, dra gärna upp i full HD. Noah och jag startade sist bland dom 400 löparna och slutade topp 20, det var lite trångt i början med efter ett tag kunde vi dra på ordentligt. Önskar jag kunde hitta den här formen snart igen! Det är så kul att springa fort!


3 kommentarer:

Joel R sa...

Top 20 med vagn och start i sista led...? Galet imponerande!

Joel R sa...

Och du plöjer ju verkligen förbi löpare hela vägen. Ser ut som att det är filmat från en följebil! :-)

Daniel sa...

Den där vagnen rullar lätt och fint! ;)