4 jan. 2015

Fortfarande utan smärta!


Det rullar på fint sedan nyår och det blev gym direkt på nyårsdagen. Jag var själv på gymmet och körde ett ganska tungt pass för hela kroppen vilket kändes skönt. Dagen efter blev det vila och i helgen har det blivit två lugna löppass helt utan smärta i höften.

Smärtan stannade verkligen kvar i 2014 och det känns riktigt skönt att kunna träna på nu igen. Löpningen går dock inte speciellt bra då benen känns som stockar men den kan också vara det tunga gympasset som sitter kvar sedan nyårsdagen då jag körde benen väldigt hårt och tungt.

Jag försöker att inte tänka för mycket på känslan utan nu handlar det bara att få igång löpningen på allvar igen samt hålla mig både frisk och skadefri så jag kan träna. Jag kommer snart sätta upp lite målsättningar för året då jag måste ha något att träna mot för att jag verkligen ska bruka allvar. Det blir nog inga större saker men några små roliga lopp kommer jag nog satsa på....

Inga kommentarer: