19 mars 2015

Alla misslyckade pass



Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg här och tiden bara rusar iväg för mig. Höften som bråkade innan nyår är fortfarande bra och visst lämnade jag kvar den i 2014. Även om kroppen är hel och fin så går löpningen väldigt dåligt. Jag springer på men det finns ingen fart i kroppen och det känns inte så kul att springa. Det har blivit som en ond cirkel där jag börjar se varje pass som ett misslyckat pass och det gör det heller inte lättare att komma ut på ett pass några dagar senare. Jag vet att jag tränade på ett helt annat sätt förr än vad jag gör nu men det är ändå inte kul att se tiderna bli sämre och sämre.

Jag vet att det är dumt att se ett genomfört pass som ett misslyckat pass för egentligen är det inte misslyckat. I tisdags sprang jag 8st jämna och fina tusingar med klubben och ikväll sprang jag 14km i mörker med skön musik i lurarna. Det har definitivt inte varit några misslyckade pass men ändå känns det så för det går sååå långsamt....

Jag måste försöka komma ur den här onda cirkeln och försöka vända på steken för jag tycker ju egentligen om att springa. Ett lite steg i rätt riktning är att jag börjat lägga klockan på hyllan så jag slipper titta på eländet. Vi går också mot ljusare och varmare tider vilket gör det skönare att springa och lättare att komma ut när det är ljust på kvällen. Nästa helg är det dags att ställa fram klockan till sommartid. Kanske vänder det då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fyllt fyrtio än? Du vet, då vänder ju allt nedåt...;-)

Det är väl som det mesta, att det är svårt att ligga på topp jämt. Hoppas du finner någon lösning på löpningen, kanske bara göra det det till en lek under ett år?
Håller tummarna för att formen återfinner sig!

Glad påsk!
//Hanna

Daniel sa...

Haha! Har långt till 40! Blir bara 39 i år så det är lugnt ;)
Formen kommer tillbaka!

Glad Påsk på dig med!