22 okt. 2009

23/10 Oktoberfest!!

killacodes



Ikväll är det firmafest och inte vilken fest som helst utan det är OKTOBERFEST!! Massor med öl, korv, lederhosen och umpa-umpa musik. Här ska drickas öl!!!.....Not!!!

Jag ska ta bilen till oktoberfesten och jag ska köra den hem också. Inte en droppe här inte nu när det närmar sig start, tänker inte förstöra helgens tävlingar heller.

Jag tänker också rent taktiskt ta bilen utan baksäte för att slippa agera fylletaxi. Det är alltid lika drygt och otacksamt. Av någon anledning verkar dom flesta ta för givet man kan ge dom lift hit och dit mitt i natten bara för att man kör. Utan baksäte blir det inget problem och den enda lediga stolen ska min skiftkompis ha för han bor ändå åt mitt håll. Han får hålla i hatten för jag kan ha ganska tung högerfot. Det är inget ms-symtom utan det bara blir så ibland helt naturligt. ;)



Jag är egentligen inte mycket för firmafester men jag tyckte ändå att jag kunde hänga på denna gången. Det kan vara trevligt att träffa alla på företaget. Vi är ett ganska stort företag men jag jobbar ute på en liten produktionsenhet där vi bara är 20 st, resten "träffar" jag nästan bara via mail. Nu är jag ju dessutom "kändis på jobbet" och mina kollegor verkar väldigt intresserade nu när det drar ihop sig till start. Jag har en känsla av att det kommer pratas mycket löpning. Det finns en del andra på företaget som också springer.

Dom har delat upp borden och döpt dom efter olika tyska städer. Jag sitter vid "Berlinbordet" och bordsplaceringen ser kanon ut så jag ser fram emot en rolig middag och fest.

Det blir säkert sent men jag kommer vakna upp pigg och nykter. Det är alltid en härlig känsla! Klackarna i taket!!!

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Och tänk vad bra Du kommer att må imorgon :)

Ha en trevlig kväll!

Snorkkis sa...

Ha så skoj! Och vilken tur att man kan ha minst lika kul utan alkohol.

Daniel sa...

Hej på er!! Jag mår toppen idag och ska snart ut och springa!!! =)

Joel R sa...

Fräscht huvud och fräsch bil!!!

Själv har jag inget emot att köra på folk om jag nu inte ska dricka själv men så har jag inte så tjatiga vänner/jobbarkompisar heller. Då kanske det skulle vara svårare och mer irriterande.

Hoppas att festen var kul, det kan ju gå åt båda hållen med temafester...öl brukar ju dock vara en vinnande ingrediens.

Daniel sa...

Det blev en trevlig fest Joel! Vi hade en riktig tysk "köttbuffé" som jag njöt av istället för öl. Marinerade kycklingvingar fick högst betyg!! :)