26 okt. 2009

26/10 Modevisning

Jag skrev i ett tidigare inlägg att man ska utnyttja att det finns 2 miljoner åskådare på New York maran. Dom ska tydligen vara helt galna och om det känns tungt så kan man boosta sig genom att springa ut längs kanterna och göra lite "high fives". Låter kanske löjligt men för mig funkar sånt här har jag fått erfara. Det räcker med ett litet hejarop så brukar mina ben genast bli lättare.


Vill man ha ännu mer stöd så skriver man sitt namn på tröjan och får en massa glada tillrop.
Jag är nu klar med min tröja och ser fram emot värsta egotrippen på New Yorks gator. Det ska också finnas lite svenska hejaklackar längs banan så jag satte en flagga på ryggen. Kanske kommer jag sätta en fram på kepsen också.


Allt känns bara toppen nu och jag vill att dagarna ska gå fort för mina ben vill springa!!

11 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Himla smart drag med namnet på tröjan. När jag sprang i Stockholm låg jag länge precis steget bakom en tjej med SARA på kepsen. Trodde hon kände hela stockholm innan jag såg kepsen framifrån. Så mycket hejarop hon fick hade jag också velat ha!

Joel R sa...

Kanonbra idé! Jag tycker sånt där peppar jättemycket. Jag brukar försöka applådera lite åt banden som spelar och tacka funktionärerna i vätskedepåerna, de tacksamma leenden man får tillbaka är värda mycket!

messan sa...

Tack, nu blev jag glad:)!

Din snygga tröja kommer succé och att namnet med är en jättebra idé!Klart du ska ha en flagga på kepsen också. Jag hejar på här hemma. När åker du?
Messan

Pernilla Hult sa...

Kanonbra idé ju! Snygg är den också! :)

Tröjpåhittet ska jag sno till rätt av till Sthlm Halvmarathon 2010. För jag kan behöva all hjälp jag kan få efter 10 km :)

Jag kommer att hejja här hemma - synd bara att det inte hörs till det stora landet over there...

Litar på att fru S hejjar för oss andra också ;)

Ha en bra kväll!

Sofie sa...

Yes Pernilla, jag skall vråla så högt jag kan och har jag STOR tur så hör han mig...

Daniel, linnet blev ju superbra - stor & tydlig text!

; )

Daniel sa...

Anna - Då verkar det ju funka! :) Jag såg en kille på youtube som sprang in på upploppet i NY och alla skrek GO STEVE!!! när han kämpade på. Hur kan dom veta hans namn och vem sjutton är Steve tänkte jag??
Sen såg jag att det stod Steve på tröjan :). Måste vara en häftig känsla!! =)

Joel - Precis sådär brukar jag också göra. Nu sist vid vätskekontrollen på Yddingeloppet gjorde jag ett basketkast med muggen och träffade papperskorgen i farten och fick applåder av funktionärerna :) Testa gör det någon gång, rolig utmaning och det ger en skön boost när man lyckas!! :)

Messan - Jag sätter nog en flagga på kepsen också så jag även har en framtill. Vi åker på torsdag morgon. Tack för du hejar!!!

Pernilla - Klart du ska fixa en tröja till halvmaran!!
Sofie kommer stå i den svenska klacken på första avenyn vid 29km, har jag gott om energi gör jag en frivolt så hon ser mig ;)

Sofie - Hoppas du ser mig i trögan så jag slipper göra en frivolt!! :)
Ditt vrål tar jag inte miste på!! ;)

Snorkkis sa...

Jag tror att du kommer att flyga fram med hjälp av alla heja rop du får tack vare tröjan. Och snygg är den också!

Du verkar ha fått upp en ordentlig ånga med tävlingar - knappt hinner du i mål innan du taggar upp för nästa. Härligt flow!

Petra sa...

Trojan - very stylish indeed! Kan man lagga en bestallning, tro? :)

Lycka till nu! Ska bli kul att hanga med i NY!

Daniel sa...

Snorkkis - Ja, det flyter verkligen på bra nu, nästan "för" bra så jag är ganska nojjig att något ska hända mig nu. Vill bara komma över och springa!!!

Petra - Tack! roligt att du vill hänga med! :)

Angående tröjan så är det egentligen ett vitt adidas-linne ovanpå en neongrön underställs t-shirt från Nike. Jag gillar att springa i detta, dom där tunna undertröjorna gör att man inte får skav och dom håller en torr och sval. Dessutom behöver man inte tejpa bröstvårtorna så man slipper smärtan när man ska ta bort tejpen :)

Anna sa...

Looking good. Du kommer få med dig hela New York! Stort grattis till den finfina tiden i lördags. Håller med Snorkkis, du verkar vara i grym form nu, riktigt härligt. Ska bli kul att se vad du kan göra på maran i NY.

Daniel sa...

Tack Anna! Tråkigt att du fick ställa in Yddingen.
Jag hoppas tröjan kommer göra 10sek på kilometertiden ;)