10 juli 2010

10/7 Grillfesten fortsätter


Den sköna värmen fortsätter och jag svettas som aldrig förr trots att jag idag körde 5km lugnt. Det blev bara ett genomblödningspass för att få ur det där sega från gårdagens tävling, körde också en hel del stretch. Tackar mig själv för att jag inte pressade ur det där sista när det inte kändes rätt igår. Idag mår jag toppen och kroppen svarade fint under passet, lite segt av värmen dock men helt väntat. Min rygg är nu också tillbaka efter det där onda jag kände innan i veckan! :)

Det är detta jag gillar med korta lopp, just att man är människa dagen efter och att man inte tömmer depåerna helt. Nu väntar ännu en tuff träningsvecka och det är skönt att jag inte behöver ha någon längre återhämtning. Kommer dock vara lyhörd på kroppens signaler dom närmsta dagarna....

Det som väntar i tävlingsväg är Kåsebergaloppet den 14/8 samt Trelleborgsloppet den 28/8. På Kåseberga blir det ingen större satsning på pers eller något då detta loppet är lite speciellt med backar,grus och stigar som jag har uppfattat det. Jag kommer dock inte mesa utan kommer springa allt vad jag kan och få till en ordentlig genmomkörare inför Lidingöloppet. Lite som ett test på vad jag behöver fokusera träningen på sista månaden innan starten.

På Trelleborgsloppet blir det dock en ny satsning för pers på milen samt ett nytt försök att gå under 37min. Sub 37 är inget jättestort mål eller något, det är mest för att ha något att sikta på och jag tror det ska vara fullt möjligt. Mitt stora mål för milen har varit sub40 och det har jag ju fixat så nu känns det ganska avslappnat och skönt när det gäller denna distansen. Fast något måste man ju ha att sikta på trots allt! ;)

5 kommentarer:

messan sa...

Klart det ska njutas och det max också:).
Drick mycket vatten när du är ute och springer i värmen. Kåseberga blir fint....det är ju så mysigt där också.
Kram

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehe, grillning i full gång. :)

Daniel sa...

Messan - Jag dricker vatten som aldrig förr! Visst är Kåseberga fint, har aldrig sprungit där men varit där ute en hel del. Ska till dom trakterna idag faktiskt! :)
Kram!

Helena - Det grillas för fullt just nu!! :)

Alexander Abrahamsson sa...

Verkar ha varit många som fick det svårt på olika tävlingar igår.. men var grymt varmt också!

fortsatt lycka till!

Daniel sa...

Tack! Många har nog fått slita med värmen i helgen. Jag gillar den trots allt men får acceptera att det inte går att prestera på max när det är så här.
Lycka själv till!!!