28 sep. 2010

28/9 Vätskesystem

 
Jag planerar framåt mot Markusloppet och har nu införskaffat ett vätskesystem till min Mobex-ryggsäck. Det blev ett 2-liters från Osprey, valde mellan 2 och 3-liters men 3 fick inte plats så valet blev lätt. Tror också att 3 liter är lite väl mycket även om det är 50km som ska avverkas, vill ju inte bli för tung heller.


Det här med vätskesystem är okänd mark för mig men jag tyckte att just detta systemet verkade bra efter vad jag kunde läsa mig till. Det har en stor öppning som gör det lätt att rengöra och det går att få tag på reservdelar som exempelvis "munstycke" ...heter det så? ;)


Fick precis plats i ryggsäcken som ni ser


Det följde också med ett magnetfäste att sätta på lämpligt ställe. Lyckades få fast det på ett perfekt ställe och det satt som ett smäck. Magneten är riktigt stark och denna placeringen gör att jag inte behöver ta loss slangen för att dricka, fast det är kanske så det ska vara?....är ju nybörjare på detta ;)


Så här ser det ut, nu återstår det bara att se om det går att springa med allt detta ;)

4 kommentarer:

John sa...

Jag tycker du skall köpa en sån där keps som man kan sätta fast två ölbukar på, så att du kan göra en jämförelse :). Hur går det med förkylningen? Är han på bättringsvägen?

Daniel sa...

Bara för att jag kör med vätskerygga utesluter det inte att jag även kan köra med en ölkeps ;)...hehe!
Förkylningen går på rätt håll, näsan rinner lite men inget i halsen och kroppen är ganska pigg. Hoppas kunna köra ett lättare styrkepass på torsdag fast jag stressar inte fram något. Ganska skönt att vila helt från träningen lite :)

John sa...

Jupp! Jag känner likadant!

Daniel sa...

Vilan bygger dessutom upp motivationen om inte annat ;)