17 jan. 2011

Ny fräsch vecka


Efter en tuff träningsvecka blir det nu en lite lugnare vecka när det gäller löpningen, jag sprang egentligen inte mer än 62km förra veckan men det var nästan enbart kvalitet plus att jag också körde några spinningpass kombinerat med en massa styrketräning. Därför tänker jag denna veckan låta kroppen "hämta hem" lite av träningen och köra lite lugnare löpning, styrkan kommer jag nog öka på lite beroende på hur kroppen känns. Idag blir det dock bara lite core på Powerplaten samt stretch, mina ben är fortfarande ganska möra efter helgens äventyr.

Vill än en gång påminna er som funderar på att springa Sydkustloppet att gå in och anmäla er så fort ni bestämt er. Taket är satt till 300 startande och vi är uppe i över 200 nu så vänta inte för länge. Det kommer bli en kanonhelg och på kvällen kör vi någon typ av träff, detta återkommer jag mer om längre fram.

4 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Och jag blir ju sugen på alla lopp jag hör talas om.... Hmm! Ser ju trevligt ut men en bit bort!?!

Och efter den veckan är det nog viktigt med lite vila.

Ha det kanon!

Emilia sa...

Vilken härlig bild!
Träff efter loppet lät trevligt. :)

Anonym sa...

Tänkte göra min halv-mara debut på Sydkustloppet! Just nu känns 21km ganska omöjligt men skam den som ger sig. ;)
En träff efteråt hade vart najs!

Daniel sa...

Janne - Du är varmt välkommen! Jag hjälper gärna till med logistik och annat ifall du vill komma ner och möta våren i Skåne ;)

Emilia - Roligt att du gillar bilden! Det är från förra våren efter ett intervallpass, skön känsla! ;)
Du är varmt välkommen på träff efter loppet, återkommer längre fram med detaljer...

projektbarfota - Loppet är ganska lätt för huvudet då det är växlande miljöer. Du har även riktigt fina partier att köra barfota på. Stor del av banan går på strandstigar men det är ingen "fast slinga" utan man kan välja att springa vid strandbrynet om man vill :) Kolla gärna bilden med stranden i denna länken.

http://www.sydkustloppet.se/Halvmara_bilder_TomasNyberg.htm

Du är varmt välkommen på träff efteråt, återkommer längre fram med detaljer...