28 feb. 2011

Hemmaträning

Benen får vila idag då jag har träningsvärk från helgen, jag hoppade även över gymmet och körde istället lite träning med redskapen jag har här hemma. Det behövs egentligen inte många saker för att kunna träna hemma och jag brukar kunna få till riktigt bra pass med det jag har, det enda jag saknar ibland är en träningsbänk och en bosu-boll då jag har svårt för pilatesbollen. Här är lite av mina saker som jag har liggande i sovrummet.

Lite vikter, en pilatesboll och en träningsmatta kommer man långt med!

Hemmabyggd trapets fäst i en takbjälke. Jag sågade till lite järnskrot som
jag lät bilmekanikern i byn svetsa ihop till mig och det blev riktigt bra!

Idag gick den varm och jag körde bla chins fördelat på 3 set, 10+8+7 blev det.
Låter kanske inte mycket men det är kräkjobbigt att dra sig upp och ner i den där.


Nu hoppas jag benen är tillbaka imorgon för då blir det 400:ingar som det ska vissla om!

5 kommentarer:

Andrej sa...

Jag har en fin övning som jag fick förra sommaren - supersets med chins och dip; 21, 15, 9 på varje utan avbrott. Under fyra minuter.
Kräkjobbigt, JA!

Jesper Scheutz sa...

Urk vad bra jobbat på chinsen, jag har grymt svårt med den övningen får inte till det drar förmycket med biceps o förlite med latsen. Brorsan säger att det blir lättare när jag får ner min kroppsvikt också =) Hoppas på det!

Peace Love och Löparskor!

Lennart sa...

Hej Daniel!
Jag gillar träningsvärk. Jag ser det positivt för då "har träningen tagit bra" :-).

jag brukar massera och stretcha vilket jag tycker hjälper ganska bra. Det försvinner ganska fort då.

MVH

John sa...

Haha! Skön bild :). Chins är för övrigt en riktigt bra övning, särskilt om man vill ha träningsvärk. Jag tror att det är viktigt att gå hela vägen ner så att man känner att skulderbladen kopplas ur.

Lycka till med fyrahundringarna :)

Daniel sa...

Andrej - Det där låter verkligen jobbigt att superseta. Får kanske testa någon gång när jag känner mig riktigt pigg och stark! :)

Jesper - Vikten spelar in en hel del! Har en kompis som är riktigt stark men också ganska tung. tror han klarar max två chins. Testa gå ner hela vägen om du inte redan gör det annars tar det mest i armarna.

Lennart - Lite lagom träningsvärk är alltid ett fint kvitto! Bara det inte sitter i för länge så träningen blir lidande. Tycker också stretch hjälper och sedan har jag en "stick" jag brukar massera med. Benen känns fina idag! :)

John - Det är en riktigt bra övning som involverar en massa muskler! Du har helt rätt i att man måste gå hela vägen ner så det "kopplar ur". Jag brukar kolla på en video för tekniken när det gäller chins och här ser man verkligen att det kopplar ur!

http://www.youtube.com/watch?v=ZxWX_FawKzo