12 mars 2011

Backe i vårkläder

Började lördagen med att jobba över från 06:00 till 12:00 och av någon anledning har jag alltid en förmåga att jobba över just när det är fint väder. Väl hemma blev det på med nya vårkläder som kom i paketet i onsdags och det var så skönt att få ge sig ut i lite lätta kläder, äntligen!


Jag körde kortbacke idag där jag började med 15min löpskolning innan jag drog igång med korta och intensiva backar på ca 40sek. Det var fullt drag hela vägen för på endast 40sek hinner jag inte samla på mig syra vilket gör att passet känns lätt trots högt tempo. Körde bara några få sekunders vila på toppen och botten, kroppen svarade fint än en gång och jag hade publik på båda sidor av vägen. Hästar på ena sidan och rådjur på andra som inte verkade ha något emot att jag sprang där, ett riktigt fint pass! Yey!

När det gäller mina nya kläder så har jag köpt en långärmad tröja, en lätt vindjacka och ett par tights. Allt kommer från Asics "värsting-serie" som dom kallar Top Impact Line. Jag har redan några plagg från denna serien och det är riktigt fina saker. Köpte allt från England på utförsäljning med 30-40% rabatt och med dagens låga pund blev det en riktigt bra affär. Angående dom här plaggen så kan man se Ryan Hall prata lite om dom i detta klippet, en grym löpare som jag diggar starkt!



Tröjan har jag inte testat än men idag blev det test av både jackan och tightsen. Jackan har en massa fina funktioner "på pappret" och ska vara bra på många sätt. Jag trivdes väldigt bra i den och den var riktigt lätt och fin utan att jag blev irriterad på något. Kände mig fri och ledig och den här kommer jag har mycket nytta av ute på blåsiga Söderslätt.



Tightsen var också sköna och har ett stöd för höften som dom kallar för "corebalance". Det känns lite som man har en kompressionsstrumpa runt höften och dom går också upp en bit och ger stöd för magen. Svårt att säga hur mycket det hjälper men jag gillade känslan och var glad efter mitt pass!


Nu ska grillen tändas!


6 kommentarer:

Andrej sa...

Haha... jag trodde det var du som sprungit så fort så kläderna fattat eld - typ "Torch".

Helena sa...

Nya träningskläder är mumma, det blir så mycket roligare (också blir man faktiskt snabbare, eller hur?!). Snyggt! Hm, något som ger stöd för magen och kanske håller in... Låter som något för mig det :-D
Ha en fin fortsatt helg!

Kram Helena

Ingmarie sa...

Som sagt var, bor vi verkligen i samma land????????????????????????

Thomas sa...

En härlig dag :-)
Grillat är godast!

Unknown sa...

Men hallå jag har fortfarande vintertights och merinoull på överkroppen. Tror jag emigrera söderut i nästa liv =)

Peace Love och Löparskor!

Daniel sa...

Andrej - haha! Eller att dom var så kass att jag slängde dom på grillen efteråt ;)

Helena - Visst blir man snabbare!
Hoppas din helg varit bra!
Kram!

Ingmarie - Man undrar ibland! ;)

Thomas - Grillat är bäst!

Jesper - Du är välkommen ner! :)