21 juni 2011

Ett språk jag inte förstår


Det här med löpning och friidrott har aldrig intresserat mig och inför förra tisdagens träning med min klubb var jag tvungen att läsa på lite om löparbanor. Det är en helt ny värld för mig och jag visste inte ens hur lång en bana var vilket var det första jag tog reda på för att inte göra bort mig helt. Jag känner mig fortfarande som en total nybörjare när det gäller detta men jag kommer nog lära mig efterhand...

Ikväll var det intervallträning igen och före passet pratade vi om tider hit och dit medan jag själv stod där som ett fån. Vi skulle köra 8x800m fördelat på två set och alla verkade ha koll på vad dom gör 800m på utom jag då. I mitt huvud fanns bara att det skulle springas två varv för varje varv är ju 400m och det som jag hade koll på var nog tempot. Jag kör sällan 800:ingar men tippade på någonstans runt 3:30-tempo, vad det sedan blir i tid är en annan sak.


Vi sprang på och benen rullade på fint trots loppet i lördags, första intervallen gick på 2:49. Sedan var det min tur att dra på nästa vilket var lite nervöst! Tanken var att den skulle vara ganska lik den första och jag prickade in den på 2:48 utan hjälp av min Garmin som verkar få spel när man springer bana. Ökade sedan på tempot lite efterhand och här är tiderna för alla intervallerna.

2:49-2:48-2:47-2:45-2:46-2:45-2:45-2:40

Det blev ännu en lyckad löparkväll med trevliga löpare och det här med klubb känns riktigt bra. Nu fortsätter semesterfirande med ett dopp i "kändispoolen" och sedan en film på det. Härlig start på en semester som bara börjat!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tror du får en fin tid på en 800m tävling. Fina intervall tider där!

Ingmarie sa...

Snyggt! Krafter kvar på slutet t.o.m.!
Verkar vara ett bra gäng du hittat! gör mig glad! :-)

Magnus sa...

Tycker du skötte dig ypperligt! Men du kunde nog kapat ett antal sekunder på snittiderna. Kändes som du höll igen lite, du får inte vara så artig nästa gång ;)
Sexhundringar nästa tisdag?

Daniel sa...

Adam - Att tävla på 800m låter riktigt jobbigt. tror inte jag vågar mig på det där ;)

Ingmarie - Visst hade jag lite extra krafter på slutet ;) Kul att du blir glad, det är jag med! :)

Magnus - Tack, bra sprungit själv, du såg stark ut! Jag höll nog igen lite men är samtidigt lite försiktig då min kropp inte riktigt är van vid bana. Snart har jag nog fått in rutinen ;)
Det är möjligt att jag har lite kuperade trösklar i skogen inplanerade nästa tisdag med en vän men annars dyker jag upp. Laddar för Lidingö och behöver lite backar! ;) Jag mailar Martin besked så fort jag vet!