19 aug. 2011

38 av 38


När jag under dagen funderade över helgens lopp slog det mig att jag är ganska bortskämd när det gäller tävlingar. Under min tid i löparskorna har jag varit anmäld till 38 lopp och jag har stått på startlinjen på vartenda ett.


Jag har också korsat mållinjen på alla lopp och dom flesta har varit väldigt lyckade. Av någon anledning har jag lyckats hålla mig både skadefri och frisk när det gäller och det ser även riktigt bra ut inför den 39:onde starten.

Efter att jag nu släppt av på träningen ordentligt märks det tydligt att jag ligger inne med ett stort energiöverskott som det ska bli skönt att få bli av med snart. Träningen senaste tiden har gått helt enligt min plan och jag hoppas få den superkompensation jag skrev om för ett tag sedan. Jag har också släppt lite på min bromsmedicin vilket alltid ger en skön kick!

Sist jag försökte mig på 1:23 på halvmaran knöt det sig ordentligt i sidan vid 18km och detta hoppas jag kunna slippa på lördag. Detta är också sista halvmaran för året och därför sista försöket på ett av årets stora mål. Efter förra försöket i våras skrev jag detta:

"Nu i efterhand så känns det riktigt bra och jag vet att det finns mycket mer att ge när allt stämmer. Självförtroendet är fortfarande på topp och 1:23 kommer ryka, så är det bara och året har bara börjat!"

Detta stämmer fortfarande och visst är självförtroendet på topp! Jag ska försöka springa klokt och lyssna lite mer på kroppens signaler så jag inte får den där kniven i sidan en gång till. Samma sak hände under Sydkustloppet vid 19km och då lyckades jag mota bort skiten innan det var för sent, hoppas kunna göra samma sak nu ifall det dyker upp igen. Annars ser jag inga hinder! Visst kommer 1:23 ryka och jag kommer göra mos av 1:44 som jag sprang i Halmstad för två år sedan!

4 kommentarer:

Petra sa...

Underbart Daniel, jag ar helt saker pa att trendkurvan haller aven den har gangen. Skickar en massa varma kramar till dig och onskar lycka till pa lordag! Kram

mikael sa...

Ser ut att bli fint väder imorgon.
Springa med huvudet ska jag också försöka göra :)

Lycka till!

Anna (Orka mera) sa...

Jag älskar din inställning! Shit vad du kommer att persa! Lycka till!

Daniel sa...

Petra - Jättetack och roligt att höra ifrån dig! Hoppas allt är bra och kram tillbaka!

Mikael - Såg att det ska bli fint imorgon :) Hoppas vi båda kan springa med huvudet då! ;) Lycka till om vi inte ses!

Anna - Kul att höra! :) Det känns kanon så hoppas hoppas! Ska hålla ögonen öppna efter dig imorgon!