3 okt. 2011

Positivt och irriterat


Nu har jag varit inne på återbesök två gånger med vår lilla hund efter att hon fick komma hem i måndags. Prognosen är positiv och röntgenbilderna visar att lungorna blir bättre och bättre vilket tyder på att antibiotikan biter på skiten hon har. Vi ska medicinera en vecka till och sedan är hon förhoppningsvis helt frisk vilket känns smått overkligt med tanke på hur det såg ut för ett tag sedan. Hon är också "tillbaka" fullt ut och vi känner igen vår gamla hund igen, så här pigg har hon inte varit på länge vilket tyder på att hon antagligen haft skiten ett tag. Nästan så att hon är lite väl pigg och jag börjar tänka på Stephen Kings Djurkyrkogården för jag var verkligen säker på att det var ute med henne och nu har hon "återuppstått" med full kraft och leker huligan här i huset.



Trots det positiva besked så var jag riktigt irriterad när jag lämnade djursjukhuset för även om dom har god hand med djur så är det ett riktigt skitställe när det handlar om dialogen med ägarna. Jag har hört att djursjukhuset i Malmö har dåligt rykte och visst lever dom upp till sitt dåliga rykte på många sätt även om dom räddade livet på vår hund. Jag borde vara tacksam och det ska mycket till för att jag ska bli förbannad men trots detta är jag både irriterad och arg på det där skitstället och råder ingen att åka dit om det inte är nödvändigt. Det har varit "många bäckar små" som gjorde att jag idag fick ett frispel på dom och nu ska jag se om jag inte kan få över journalerna till vår lilla klinik här på landet så hon kan gå på sista återbesöket där.


Kvällen blev lyckad och jag börjar lugna ner mig efter att ha laddat ur med både ett styrkepass och spinning ovanpå det. Sako har fått ett stort ben att fira med och hon verkar hänga med här ett tag till vilket gör mig väldigt glad. Det var en riktigt bra dag idag trots allt och Sako tackar för alla hållna tummar här på bloggen och utanför!


7 kommentarer:

Christer sa...

Vill du vinna veckans blogg?
Jag har just nu en tävling där man kan få sin blogg omnämnd under en vecka.

Samtidigt finns möjligheten att sprida information om Rosa Dygnet, ett träningsevent där alla pengar oavkortat går till Rosa Bandet-insamlingen.

Linda sa...

Hon ser riktigt pigg o glad ut:). Tråkigt att de på djursjukhuset är kassa med människor då det oftast behövs en bra dialog med djurens ägare för att allt ska gå bra.

Trail.st sa...

Söt å go hund, hoppas alt blir bra, jag vill också ha hund! :-(

Daniel sa...

Christer - Får titta in på din blogg!

Linda - Det är verkligen synd för dom hade vunnit mycket på detta istället för att totalt köra över ägarna. Djuren har dom dock god hand med och just detta har varit bra hela vägen. Sako tycker om att komma på återbesök vilket är ett gott tecken :)

Piratfarsan - Hon är verkligen världens bästa och jättesnäll. Klart du ska skaffa hund! ;)

Anonym sa...

Jag gillar veterinärgruppen i Tygelsjö - mina fyrbeningar kommer inte att åka till djursjukhuset i Malmö annat än om det är ytterst superakut.

Pernille sa...

Men äsch. Blondin bakom tangentbordet ;-) Jag är väl aldrig anonym!

Daniel sa...

Du gör rätt i att hålla dig och dina djur borta därifrån! Själv går jag till en liten klinik på en gård här ute och dom är också jättebra men kan inte hantera "avancerade" saker tyvärr...