11 nov. 2011

Hispig

Idag var det nätverksmöte angående vår adoptionsutredning där vi samlade vänner och familj nere hos socialförvaltningen för en intressant förmiddag. Jag tyckte det gick kanon och var jätteglad att alla kunde ställa upp för oss och komma ner på mötet. Roligt också att alla nu får ta del av vår häftiga resa och snart är det inte mycket kvar av den här utredningen. Lite pappersarbete och en längre intervju väntar sedan är vi i stort sett klara och ska bara vänta på ett beslut som förhoppningsvis blir positivt. Måste säga att den här utredningen går klart smidigare än vad jag väntat mig vilket är väldigt skönt!

Den enda oron jag känner är över min hälsa och jag är lite hispig med allt detta då jag hela tiden verkar hamna på sjukhuset av olika anledningar. Idag fick jag ännu en kallelse och nu vill tydligen min neurolog också träffa mig vilket är väldigt ovanligt. Tror bara det är ett rutinbesök men jag vill ju undvika sjukhus så mycket det bara går nu och jag bara hamnar där hela tiden...



När jag träffade min ms-sköterska för lite över en månad sedan frågade dom om jag ville påbörja ett häfte för högkostnadsskydd. Jag tvekade lite och sa att jag hoppades inte att det skulle behövas men tog ett ändå och nu är det banne mig nästan fullt på en månad. Lite typsikt att allt ska hopa sig mitt under utredningen men egentligen är ingenting förändrat. Jag har fortfarande socialstyrelsens rättsliga råd i ryggen med ett godkännande för min sjukdom och då borde jag ju våga gå på rutinkontroller, det hör ju sjukdomen till! Det är ju dessutom för mitt bästa!

Jag måste sluta vara så hispig angående detta!!!!

4 kommentarer:

anneliten sa...

Men socialstyrelsen har väl inte villkorat sitt ja med att du inte får bli sjuk under tiden? Det vore underligt och orättvist i så fall tycker jag.

Daniel sa...

Jag vet bara att jag är godkänd men det är ju inte bra om jag skulle få skov som kan lämna rester nu under utredningen. Andra allvarliga sjukdomar är heller inte bra. Förändras livssituationen måste vi rapportera in det och det kan ställa till det.

Fast jag ska inte bli dålig och jag känner inte av min sjukdom heller. Bedömningen är också att jag har en lugn ms med tanke på att jag nu mått så bra under 4år med diagnosen. Min lugna ms kan också vara ett tecken på att det jag gör har effekt på den :)

Jag ska bara försöka sitta lugnt i båten så kommer detta gå bra! ;)

Snorkkis sa...

Gissar att det inte är så ovanligt att folk blir lite hispiga i väntan på att bli föräldrar?! Det är ju en stor grej!

Daniel sa...

Det ligger helt klart något i det du säger! ;)