16 nov. 2011

Nya grepp och skön känsla


Senaste veckorna har jag gjort lite småjusteringar när det gäller styrketräningen där jag testat nya grepp och vinklar på mina vanliga övningar. Jag tycker det är riktigt kul att göra detta och blir alltid lika förvånad hur olika det tar med ganska mycket träningsvärk som följd. Ikväll var jag på gymmet igen med nya grepp och en av tränarna måste ha läst mina tankar för han ville visa mig en bättre variant av samma övning som jag för tillfället höll på med.

Jag var inte sen att hoppa på och visst var den nya grym samt mer "komplett". Övningen handlade kortfattat om sittande dips i maskin men till skillnad från den vanliga positionen satte man en liten pall framför där man satte upp ena benet och lutade sig på så vis mer framåt. Vinkeln man fick på överkoppen gjorde att övningen aktiverade fler muskler och det ska bli spännande att hur detta kommer kännas imorgon. Totalt fick jag till 90min skön styrka där sista 30min egentligen skulle varit lätt löpning på band. Tyvärr blev inget band ledigt så det fick bli (((Powerplate))) istället men all träning som blir av är ju bra träning och kanske var detta också ett bättre sätt att spenderar mina 30min på?

Jag måste också berätta att jag haft en riktigt bra dag idag även om det inte hänt något speciellt. För ett tag sedan skrev jag att jag är under ganska mycket press med adoptionsutredning och annat. Det är också mycket fokus på min sjukdom och även om jag mår bra så blir det väldigt påtagligt att jag är allvarligt sjuk när allt ställs på sin spets. Allt detta har gjort att jag tappat den där sköna trygga känslan och den har varit borta ett bra tag. Idag kände jag att den började komma tillbaka helt utan anledning och det är riktigt skönt!

4 kommentarer:

Thomas sa...

Härligt att du lyfter blicken igen..
Allt kommer att ordna sig!
Det är en krokig väg men du ser ju målet nu!

Daniel sa...

Får hoppas känslan stannar kvar ett bra tag ;)

anneliten sa...

Har du någon aning om vad som triggar känslan? Fokus på sjukdomen förstår jag leder till negativa känslor och det har ju varit en del undersökningar och så - men vad gjorde att du kom ur det? Kan vara bra att fundera på om du kan hitta någon positiv trigger tänker jag. Flummigt?

Daniel sa...

Inte flummigt alls och jag brukar själv fundera på vad som är triggern när man helt plötsligt hittar känslan igen. Tror det kan vara att jag kände mig trött och seg förra veckan och nu är jag betydligt piggare. Försöker också att inte tänka så mycket utan fokuserar på att "bara vara". Lite flummigt? ;)