15 juli 2014

Det var ju så kul att springa fort...


Intervaller på bana med klubben ikväll, 8x800m med start var 5:e minut med några minuters extra setvila på mitten. Kul och snabbt pass där jag ville snitta under 2:55 men utan att egentligen ha koll då det var ett tag sedan jag sprang denna typen av pass. Första intervallen gick fort....riktigt fort och landade på 2:44 där en bidragande orsak var att jag blev jagad av en klubbkompis som hoppade in och körde en 6-hundring på min intervall.

Nästa intervall sprang jag utan honom då han skulle ha lång vila men denna intervallen gick ännu snabbare och kul var det! Det kändes grymt att få låta benen spinna loss och intervallen landade på 2:42! Nästa intervall blev jag jagad på igen och ökade ytterligare till 2:41 fast nu började jag undra om det här verkligen skulle hålla.....

....och visst höll det inte för ut på andra varvet under 4:e intervallen kom den STORA klubban och jag höll på att spy när jag kom in på 2:49. Nu väntade en lite längre setvila men den gjorde inte mycket nytta för jag var redan ganska rökt. Andra setet landade på 2:50-2:50-2:52-2:51 vilket jag ändå var nöjd med så här efteråt. Snittet blev klart bättre än väntat sett över hela passet och jag var nöjd. Det var inget snyggt intervallpass men det var kul att få dra på ordentligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRYMT imponerad!

Jag hade nog fått springa i intervalltempot kontinuerligt. Eller ja, kanske 20-25 sek vila, om jag har tur... ;-)

Kram M

Daniel sa...

:D
Kram tillbaka!